Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
Baker Tilly i Trelleborg på plats i Tullkammaren med Workpoints stöd!
Vi har haft den stora lyckan att få göra ännu ett projekt för en återkommande kund. Denna gång revisionsbolaget Baker Tilly i Trelleborg.
Baker Tilly flyttade i oktober in sina helt nyrenoverade lokaler i gamla Tullkammaren hos fastighetsägaren Alsingevallen, mittemot Trelleborgs station.
Det är fantastiskt roligt att se hur moderna och fina lokalerna blivit i en fastighet med historiska anor.
Workpoints roll har varit att driva projektet mot upprättad tidplan och därmed säkerställa att allt blev klart och levererades/installerades i tid.
Samarbetet med och engagemanget från projektansvariga internt har varit fantastiskt och det har avverkats uppgifter både ”högt och lågt” – allt från strategiska beslut till montering av olika produkter i smådelar…precis så varierande och roliga som vi vill att våra projekt ska vara!
Vi önskar alla vännerna på Baker Tilly lycka till i sina nya lokaler!
Uttalande om Workpoint från internt projektansvariga, Mette Knudsen och Malin Arnshed Lemphart, nedan – ord som vi känner oss mycket glada och stolta över.
”Den hjälp vi fick av Workpoint i samband med flytt och inredning av nya lokaler var ovärderlig. Den professionalism, kunskap och framför allt trygghet det innebar att ha Workpoint i ryggen gjorde att hela projektet flöt på utan problem.
Vi rekommenderar varmt att anlita Workpoint och hoppas få arbeta med dem igen någon gång i framtiden. ”
LANTMÄNNENS GRODD & MEDARBETARE FLYTTADE FRÅN TRE SKÅNE TILL TRITON – MED WORKPOINT!
Efter ca 60 år i fastigheten Tre Skåne i Rosengård, tog Lantmännen slutligen beslutet att bygga nytt och flytta in i sin alldeles egna fastighet Triton, intill sina silos och Bassängkajen i Citadellsstaden – dvs. mer centralt i Malmö.
Närheten till kollektivtrafiken, med bara 5-7 minuters promenad till Malmö Central, liksom en fastighet som byggts med stort fokus på miljö och hållbarhet – ligger helt i linje med företagets starka miljöprofil.
Att uppdatera arbetsmiljön samtidigt som verksamheten tog steget in i framtiden, med ett mer flexibelt arbetssätt, kändes helt rätt för Lantmännen – som nu också samlokaliserats med Lantmännen Fastighet.
Lantmännen kommer själva husera på Plan 1-5, med sina totalt ca. 350 medarbetare, och lokalerna inrymmer förutom traditionella arbetsplatser också flertalet olika mötesrum och öppna mötesmiljöer.
Workpoint har funnits med som rådgivare under projektet i alla de olika delprojekten, men också axlat huvudprojektledarskapet avseende främst tidplanen – med mycket stort fokus på detaljerad logistik, då våningsplanen i Triton färdigställts och överlämnats vartefter.
Workpoint har också stöttat beställaren med projektets budget, samt den interna organisationen i upphandlingar och dialoger med de olika leverantörerna – för att slutligen på plats koordinera och kvalitetssäkra alla leveranser.
Nu är medarbetarna på plats i Triton och reaktionen på de nya lokalerna har varit helt fantastisk!
Workpoint önskar alla på Lantmännen stort lycka till i de nya lokalerna – och tackar för förtroendet att få vara en del av denna resa.
Vi är mycket stolta över Susanne Bergmans, Facility Manager på Lantmännen, uttalande:
”Workpoint är väldigt strukturerade och organiserade i sitt arbete och arbetar efter tydliga checklistor, uppgjord budget och i ständig dialog med sin uppdragsgivare. De har ett väl upparbetat leverantörsnärverk i Malmö-regionen men har inga fasta samarbetspartners. All upphandling sker i konkurrens där beställaren är beslutsfattande.
Det går att göra ett bra arbete utan att brinna för uppgiften, men Workpoint har verkligen hjärtat med i de projekt de hanterar. De tar ett personligt ansvar, bidrar till en god stämning och avslutar inte projektet förrän det sista är klart.
Det går att göra ett bra arbete utan att brinna för uppgiften, men Workpoint har verkligen hjärtat med i de projekt de hanterar. De tar ett personligt ansvar, bidrar till en god stämning och avslutar inte projektet förrän det sista är klart.
Jag kan varmt rekommendera Workpoint för de som behöver professionell projektledning i sina lokalprojekt. Anna och Christel är inte bara kompetenta och erfarna, de tillför också en trygghet och arbetsglädje i de projekt de deltar i.”
INFO FÖR ER SOM ÄR PÅ ”KONTORSJAKT”:
Det finns det fortfarande kvar fantastiska lokaler för uthyrning överst i fastigheten på Plan 6–8. Utsikten där uppe är fantastisk!
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö