Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

AVANCERAD FLYTTLOGISTIK FÖR IMCD – BÅDE KONTOR & LABB!

Att flytta kontor från ”A” till ”B” är inga konstigheter för oss som regelbundet sysslar med kontorsflyttar, men att flytta labb kräver minutiös planering inför, under och efter flytten för att minimera produktionsbortfall för verksamheten.

Tillsammans med verksamheten och intern ledning planerades allt i detalj. Detta avsåg både installationerna och flyttarna som genomfördes i etapper, från Limhamn till Eden i Hyllie, liksom den löpande driftsättningen av utrustningen som flyttats.

Workpoint axlade huvudprojektledarskapet tillsammans med den interna ledningen, för att säkerställa att alla aktiviteter utfördes och i rätt tid.

Vid avvecklingen av befintliga lokaler var det ett stort fokus på miljö och återvinning, för att säkerställa att detta genomfördes enligt gängse regelverk.

Sedan hösten 2022 är IMCD på plats i sina nya fina lokaler – och nedan ett omdöme från vår beställare om vårt arbete i projektet som vi är mycket glada och stolta över.

”Workpoint hade alla de nödvändiga kontakterna som behövdes under projektet och som hade varit svårt att hitta själva, samt kunskaper kring till exempel tekniska detaljer och inredning – som var mycket viktiga för vårt projekt.
Workpoints projektledare var som spindeln i nätet och koordinerade arbetet mellan oss och alla parter involverade i bygget, flytten och driftsättningen.
Jag skulle absolut rekommendera Workpoint till andra!”

Suvi Wijkberg, Marketing & Communications Manager, IMCD

DIAVERUM UTMANANDE ”FLERSTEGSFLYTT” TILL EDEN!

Diaverums projekt var både utmanande och spännande. Ett extraordinärt ”logistikpussel” med stor tidspress… och sedan en pandemi på det!

Workpoint, som 2019 flyttade Diaverum från Lund till Eminent, anlitades tidigt i projektet för att både utföra lokalsöket och utvärderingen av tänkbara lokaler i Hyllie.
Fastigheten Eden, hos Kungsleden, låg nära och uppfyllde Diaverums krav och behov, men skulle inte vara färdigbyggt till det datum som Diaverum var tvungna att flytta ut ur fastigheten Eminent.

Med samordnade krafter och kreativitet hos Workpoints projektledare, fastighetsägare och den interna ledningen skapades tillfälliga lösningar på kontorshotell, hemarbete och sedan etappflyttar in i Eden vartefter ytorna stod klara. Möbler och utrustning magasinerades i minutiöst uppmärkta containrar, för att varje container skulle komma till rätt avlastning beroende på tilldelad yta.
Förutom utmaningar med inlastningar, fanns också stora utmaningar med säkerhet och IT:s driftsättning när inte alla ytor och våningsplan togs i drift samtidigt.
…men utmaningar är till för att lösas, så genom närvaro och mycket goda samarbeten med alla inblandade är nu Diaverum på plats i sina nya fantastiska lokaler i tre våningsplan.

Vi tackar Diaverum för förtroendet till ännu ett fantastiskt projekt tillsammans & önskar er stort lycka till i Eden!

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn