Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
SAMARBETSPARTNERS INOM HYRESGÄSTRÅDGIVNING/LOKALPLANERING SÖKES I SVERIGE & DANMARK!
Det går bra för oss på Workpoint, men vi vill ändå inte anställa…
Istället vill vi försöka utöka vårt nätverk av kompetenta samarbetspartners över hela Sverige och även i Danmark (mestadels Köpenhamn-området)!
Detta för att ha en flexibilitet att välja ”rätt” samarbetspartner och projektresurser för respektive uppdrag, när vi följer våra kunder ut i landet och över sundet.
I detta läget söker vi inte leverantörer av produkter och tjänster, då vi känner att de ska väljas och anlitas av våra lokala samarbetspartners.
Vår bransch har många namn som Business Relocation, Hyresgästrådgivning, Strategisk lokalplanering osv.
För att samarbeta med oss förutsätter vi mångårig erfarenhet av lokalprojekt, men även lokal kännedom kring fastighetsägare och leverantörer som är lämpliga för denna typ av projekt.
…men viktigast är ändå hög servicenivå, ödmjukhet och lyhördhet kopplat till förändringsledning.
Vi på Workpoint driver våra projekt med stort hjärta och engagemang – och våra kunder ska känna att vi är en trygg och stabil part att arbeta med, även om vi anlitat en ”förlängd arm” i projekten!
Vi ser fram emot en första kontakt via mail till info@workpoint.se.
Skriv lite om dig/er, några referenser och även en länk till er hemsida.
Vi hör sedan av oss, så snart vi har läst igenom materialet/informationen!
DIAVERUM FLYTTAR TILL EDEN I HYLLIE & WORKPOINT ANLITAS IGEN!
Dialysföretaget Diaverum lämnar Castellums Eminent och flyttar till Kungsledens nya fastighet Eden i Hyllie, där man hyr 2185 KVM fördelade på de tre översta våningsplanen. Inflyttning sker under hösten 2021.
Ännu en gång anlitas Workpoint som huvudprojektledare och hyresgästombud i projektet, för att stödja den interna projektgruppen och sträva mot projektets uppsatta mål avseende budget och tidplan. Initialt är det mycket kring planlösning och funktion, men arbetet har också påbörjats med inredningskoncept som går i linje med företagets varumärke – och som möjliggör återbruk av mycket av den inredning som köptes vid flytten till nuvarande lokaler. Parallellt med detta är det fokus på hög säkerhet, ypperlig teknik och givetvis planering för flytten.
Workpoint är mycket tacksamma för fortsatt förtroende och ser fram emot projektet tillsammans med denna härliga kund!
Eden som fastighet har hälsa och välbefinnande i centrum, det Kungsleden kallar ”Symbiotic Building”. Eden är Kungsledens första fastighet av denna typ, ritat av White Arkitekter – en plats där smarta digitala lösningar, förstklassig service och naturnära element verkar i symbios för att människans välmående alltid ska vara i centrum. De gemensamma ytorna har en egen klimatzon, som byter karaktär med årstiderna och ser till att naturen alltid är nära. Fastigheten har åtta våningsplan och en fantastisk terrass med utsikt mot Öresundsbron.
Edens nav, Gläntan, är det gemensamma uppglasade utrymme som sträcker sig på höjden längs med huset, från bottenvåning till terrass. Rummet, som riktar sig mot den gemensamma innergården, låter naturen ta sig in i byggnaden och på varje våningsplan finns ytor för avkoppling och paus, lättsamma och informella möten.
Eden kommer att certifieras enligt såväl Leed™, som Well v2™.
Kungsledens partner Quick Office kommer att erbjuda kontorshotell och co-working på våning 1 till 3, samt en bistro med hälsosam kost och två övernattningslägenheter.
”På Diaverum drivs vi av visionen att alla förtjänar ett givande liv. Det börjar med våra patienter och inkluderar hela vår personalstyrka. Vi behöver arbetsplatsmiljöer som gör det möjligt för oss att uppnå detta. Eden erbjuder oss precis vad vi behöver för vårt team på huvudkontoret, med fokus på välbefinnande, intelligent teknik och hållbarhet ”, säger Kirsty Bashforth, HR och kommunikationschef på Diaverum.
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö