Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

GOD JUL & MYCKET KÄRLEK FRÅN WORKPOINT!

Ett år har gått – ett år att minnas,
Extra mycket medmänsklighet denna jul det bör finnas.

Vår digitala mognad och kreativitet har verkligen prövats,
Det har från hemmets provisoriska arbetsplats utmanats och övats.

Social samvaro och interaktion via länk,
Kräver av oss konsulter och kollegor ett helt nytt tänk.

Vi saknar er alla – leverantörer, samarbetspartners och kunder,
som vi längtar efter fysiska möten och spontana kaffestunder.

Ett vaccin till våren kan vara lösningen på detta dilemma,
Tills dess får vi samverka, mötas och jobba där hemma.

Njut en annorlunda jul med era nära och kära detta år,
en brasa och tomte ute – och kanske snö vi får.

Vi ska vara rädda om varandra och hålla oss friska,
att drabbas själva eller våra närmaste ska vi inte riska.

Vår julklappspeng i år – liksom andra år,
till viktiga Barncancerfonden går.

Att visa kärlek och omtanke är självklart för oss,
God Jul & Gott Nytt År från Workpoint förstås!

 

 

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

ALTERNATIVT HEMARBETE…OCH VIKTEN AV PAUSER!

Många av oss har nu arbetat hemifrån ett antal månader, faktiskt stora delar av 2020.
För många har timmarna vid vår dator blivit både fler och mer statiska, än när vi arbetar på vårt ordinarie kontor. På kontoret rör vi oss på väg till & från arbetet, men också när vi går till skrivaren, till möten eller på lunch med kollegorna.

Vid hemarbete är man ofta glad om man kommer upp i 1000 steg på en dag, men oftast färre. Det är några steg till arbetsbordet, ett par gånger till kaffemaskinen och som längst kanske en promenad till brevlådan.
Med ytterligare restriktioner minskas också möjligheten att träna på gym eller köra en match på innebandyplanen.

Så, vad ska vi göra för att inte bli ”soff-potatisar”, eller faktiskt få värk av allt för många statiska timmar framför datorn i Teamsmöten?
Jo, passa på att ta en runda med dammsugaren, räfsa löv en kvart eller ta en rask promenad efter lunchen med grannen intill. Vi behöver tillföra både rörelse och glädje i våra hemarbetsdagar för att må bättre…och faktiskt orka denna ganska isolerade arbetstillvaro ett tag till.

Med gemensamma krafter och klokheter mår vi både bättre själva, våra nära håller sig friska och vi kommer starkt rustade tillbaka till våra fantastiska kollegor & kontor igen. Förhoppningsvis snart, men ”den som väntar på något gott” ni vet….

Var rädda om er allihop & stor kram från vännerna på Workpoint!

 

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn