Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

LANDSKRONAHEM & FASTIGHETSAVDELNINGEN HAR BLIVIT ”SAMBOS”!

Ännu en gång har Workpoint flyttat en härlig och återkommande kund!
Landskronahem flyttade nu enbart ca. 100 meter, till nyrenoverade och hyresgästanpassade lokaler i två plan på Emaljgatan 1.

Skillnaden denna gång var att Landskronahem ingick ett ”samboskap” med Landskrona stads fastighetsavdelning, LFAB, som flyttade dit från ”villan” i sydvästra Landskrona.

Precis som i förra projektet har Workpoint agerat huvudprojektledare, med ett fantastiskt stöd i Landskronahems interna projektledare Caroline Falk. Vi upprättade och ansvarade för alla styrdokument, var ett stöd och rådgivande till intern projektledare i alla olika flyttrelaterade frågor och genomförde slutligen flytten, samt avvecklingen av lämnade lokaler.

Att flytta in i nyrenoverade och trivsamma lokaler, med en inbjudande entré/receptionsyta och ett ljust gemensamt lunchrum med intilliggande kök, är ett rejält lyft för hela verksamheten.

Samverkan mellan bolagen och verksamheterna kommer säkerligen frodas i detta nya kontor!

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

GALENICA SAMLADE I GEMENSAMT KONTOR PÅ MEDEON!

Efter dryga årets projektplanering och byggnation är så äntligen Galenicas alla medarbetare samlade i H-huset, på två våningsplan.

Workpoint har varit Galenicas hyresgästombud gentemot fastighetsägaren Wihlborgs och byggarna Veidekke, men också axlat huvudprojektledarskapet och ett par delprojektledarroller avseende bl.a. Bygg och Säkerhet, samt varit rådgivande för kunden i alla olika lokalrelaterade frågor. Genom ett proaktivt projektledarskap har byggets framdrift säkrats och projektet genomförts på ett kostnadseffektivt sätt.

De nya lokalerna andas trivsel och gemenskap, även om nuvarande pandemi tyvärr begränsar möjligheterna att interagera och samverka på det sätt som kontoret inbjuder till.

Kontorets färgskala är mycket tilltalande och genomtänkt!
De olika mötesrummens namn, med en bakgrund i de båda ägarnas uppväxtorter, semesterdestinationer och verksamhetsrelaterade platser, har varit basen för arkitekt Katarina Rasmussons designarbete – där varje rum är unikt utformat utifrån rumsnamnet. Rummet ”Åre” signalerar After-ski med sina massiva trämöbler och träpanel på väggarna och rummet ”Nice” signalerar lite glitter och glamour. Spännande formspråk, där medarbetarna absolut kommer finna sina favoriter framöver.

Nedan kundens omdöme, som vi med stor ödmjukhet känner oss väldigt stolta över!

”Workpoint har en klar plan som de vet fungerar och är väl bevandrade inom alla område kopplat till hyresavtal, fastighet/byggnation, har bra leverantörkontakter och bestämda/kunniga projektledare. Tror inte att det hade gått så smidigt som det gått om det inte vore för Anna och Christel. Dessutom är de väldigt trevliga!

Om man bortser från ovan nämnda tror jag att vi har sparat in mycket pengar på att inte göra en del felval/misstag som vi förmodligen gjort om vi inte hade proffs som samarbetspartners. Sen vill jag också lyfta att jag uppskattade hur de tog sig an vår bransch, läkemedel med speciella krav och labb. De var inte experter på detta sedan innan men med hjälp av sin nyfikenhet och ett års samarbete har de lärt sig mycket av vad som krävs inom läkemedelsbranschen.  

Jag skulle absolut rekommendera Workpoint, så fort jag får chansen! Om jag någon gång ska flytta med ett företag igen, finns det bara ett alternativ.”
Christofer Gillborg , HR Manager

Vi tackar Galenica för förtroendet och ett fantastiskt roligt projekt –  och önskar stort lycka till på det nya kontoret!

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn