Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

FÖRSÄKRING VID HEMARBETE – VAD GÄLLER?

I dagens pandemi-situation arbetar många hemifrån på uppdrag av arbetsgivaren, men hur gäller egentligen arbetsskadeförsäkringen när du jobbar hemifrån? Det finns några skillnader jämfört med om du arbetar på din ordinarie arbetsplats, som kan vara bra att känna till.

Grundtanken med arbetsskadeförsäkringen (TFA, TFA-KL och PSA) är att den som förvärvsarbetar utsätts för större skaderisker och att det därför finns ett större skyddsintresse avseende dessa skador.

Avgörande för om en skada ska bedömas som en arbetsskada, är vilken anknytning (samband) som skadan har med arbetet. Skada som inträffar på arbetsplatsen och inom arbetsområdet under vanlig arbetstid har en självklar och stark anknytning till arbetet.

Under coronapandemin har många fått uppmaningen att jobba hemifrån, då man med dagens teknik kan utföra många arbetsuppgifter på distans. Skadefall i hemmet bedöms i princip enligt samma regler som vid skada i arbetet. Avgörande för om en skada ska bedömas som en arbetsskada, är vilken anknytning (samband) som skadan har med arbetet.

Till skillnad från arbete på arbetsplatsen krävs att olycksfallet har ett direkt samband med det arbete du ska utföra. Med det menas att du har skadat dig i samband med att du utför dina arbetsuppgifter.

Det kan till exempel vara:

  • Om du snubblar på datorsladden till din jobbdator
  • Sitter vid datorn och svarar på arbetsrelaterade mejl
  • Sitter vid datorn och talar med kollega/kund i telefon
  • Går runt i bostaden och har arbetssamtal i arbetsgivarens telefon
  • Under arbetstid åker mellan hemmet och kundmöte
  • Åker till arbetsplatsen för att hämta dator/telefon/brev
  • Det kan även vara vid ett så kallat promenadmöte (godkänt av arbetsgivaren)

Däremot gäller försäkringen inte när man skadar sig i hemmet i största allmänhet.
Om du till exempel skadar dig när du kokar kaffe i köket räknas det inte som ett arbetsolycksfall, även om det sker under fastställd arbetstid.

Om du tar paus och går ut för att till exempel köpa godis, gäller inte arbetsskadeförsäkringen oavsett om du arbetar hemifrån eller på arbetsplatsen.

https://www.afaforsakring.se/privatperson/arbetsskadeforsakring/las-mer-och-anmal/

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

GÖR DIN KOLLEGA GLAD & GE EN KOMPLIMANG!

Såg ett enkelt och energi-boostande initiativ, vid besök hos en kund förra veckan, som gjorde oss så glada.

Vi på Workpoint vill gärna dela med oss av positivitet och medmänsklighet så här i pandemitider och har därför gjort vår egen variant.

Skriv ut och kopiera – och ”smitta” gärna varandra med arbetsglädje, medarbetarskap och kollegial kärlek!
Länk: Workpoint-uppmuntranslappar 20200916

Varma höst-kramar från oss på Workpoint!

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn