Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
ERGONOMENS TIPS VID HEMMAARBETE!
Många sitter, i coronans spår, vid tillfälliga arbetsplatser på hemmaplan – till skillnad mot de ergonomiska arbetsplatser de flesta företag och verksamheter erbjuder sina medarbetare på kontoren idag.
Det är viktigt att ta arbetsmiljön på allvar, trots kanske bristen på höj- och sänkbart arbetsbord, funktionell arbetsstol, dubbla datorskärmar (i rätt höjd) och övriga ergonomiska arbetstillbehör.
Ni har väl sett foton på arbete vid strykbrädan, som faktiskt är en mycket klok och kreativ lösning om man saknar höj- och sänkbart bord på hemmaplan.
Lite Cajsa Warg, dvs ”man tager vad man haver” – lösning!
Bäst av allt är om du tillfälligt kan få låna hem din arbetsstol, datorskärmar och ergonomiska tillbehör givetvis, men går inte detta – finns i artikeln några bra tips på lösningar.
Det är också viktigt att vi inte är för statiska i vår arbetsställning – utan regelbundet reser på oss, går en runda, inhämtar energi från dagsljus och frisk luft och även gör några enkla övningar. Risken är annars stor med ett kroppsligt bakslag efter många veckors hemmaarbete med dåliga arbetsmiljöförutsättningar.
Läs Anders Janstens kloka tips och enkla övningar vid hemmaarbete, för att undvika skador och förbättra arbetsmiljön på länken.
Var rädda om er och varandra – och håll er friska och starka inför återkomsten till ”normal” arbetstillvaro igen!
EN MASSIV(E) & UTMANANDE FLYTT FÖR WORKPOINT!
Eden – vilket fantastiskt hus och kvarter för Massive Entertainments fortsatta expansion och utveckling!
För oss på Workpoint har det varit både utvecklande och fantastiskt roligt att få ha varit en del av detta komplexa projekt. Aktiviteterna för ett flyttprojekt är i grunden desamma oavsett storlek på företaget, men för oss är varje projekt unikt och vårt upplägg anpassas därför för att till 100% matcha de specifika behov och utmaningar som varje kund har.
Vårt projekt med Massive hade många utmaningar. Från inleveranser som påbörjades innan huset var helt färdigbyggt och överlämnat till rent säkerhetslogistiska lösningar under flytten och stora volymer av både inredning och teknik. Det har varit mycket viktigt för Massive att signalera ett starkt miljö- och hållbarhetstänk, så återbruk av befintlig inredning och även inköp av återbrukad inredning har varit prioriterat i projektet.
Förutom att projektleda hela leveranskoordineringen innan flytten, med allt från inredning, teknik, kaffemaskiner och inte minst de sista byggåtgärderna, har Workpoint varit med och upprättat den övergripande tidplanen för flyttprojektet.
Stora volymer gods, statyer, konstverk och mycket teknisk specialutrustning skulle förflyttas, men planen höll – och vi hade dessutom det fantastiska vädret med oss under hela flytthelgen!
Framgångsfaktorn har varit – förutom en minutiös planering – ett starkt sammansvetsat projektteam med ett extremt lösningsfokus – så stort tack till hela Massives Office- och IT teams som gjort ett fantastiskt jobb tillsammans med oss!
Se också filmen från fantastiska Eden som SVT spelat in med Massives VD David Polfeldt, genom att klicka på länken.
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö