Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
LITEN OMFLYTTNING HOS VÅRA KÄRA KUND FORDONSDATA!
Vår härliga och återkommande kund Fordonsdata var återigen tvungna att göra en mindre omflyttning pga. trångboddhet i sina lokaler i Lund – och kontaktade då oss på Workpoint för att ”hålla i taktpinnen” avseende planering och utförande.
Vi upprättade en detaljerad logistikplan för att få till ett effektivt flöde, men fanns också på plats hos kunden för uppmärkning av allt som skulle flyttas och givetvis också under själva omflyttningen.
Med en bra planering och förarbete kan omflyttningar som denna göras utan allt för stor påverkan på verksamheten, dvs genomförande en vanlig arbetsdag (utan kvälls- eller helgtillägg till anlitat flyttbolag) och med en snabb driftsättning/kabelsanering av arbetsplatserna för att medarbetaren sedan ska kunna fortsätta sin arbetsdag på den nya arbetsplatsen.
Inget uppdrag är för litet för oss på Workpoint – och vi är proffs på allt som är lokalrelaterat, stort som smått!
Ett produktionsbortfall pga. bristfällig planering eller avvarande av egna arbetsresurser från ordinarie arbetsuppgift är betydligt mer kostsamt än att ta hjälp några timmar av oss.
Dessutom älskar vi det vi gör – och tillför positiv energi i en förändring som för många bara känns betungande!
HEMFRID MALMÖ FICK NY KOSTYM & GÖTEBORG GODA AVTALSRÅD!
Hemfrid Malmö hade en stor utmaning i sina lokaler, där 3 år kvarstod på hyresavtalet.
Att växa från 10 till 15 arbetsplatser, men ändå bibehålla en bra och trevlig arbetsmiljö för medarbetarna – likväl som en inbjudande och presentabel kundmottagning gjorde att Workpoint kontaktades för att hjälpa till.
Det röjdes och tänktes om internt – och med hjälp av arkitekt Carolina Thörn från Trupp Arkitekter gjordes en ny disposition av lokalerna där man separerade intern från extern yta, viss inredning såldes, viss ny och återbrukad inredning köptes och visst byggnations- och målningsarbete utfördes.
Det fanns tidigare ett arbetsmiljöproblem som löstes – ett riktigt lunchrum skapades, liksom ett stort mötesrum och ett par mindre, duschmöjligheter för dem som cyklat till jobbet, kapprum och låsbara skåp för medarbetarna så att man kunde känna sig trygg med personliga tillhörigheter.
Dessutom uppgraderades viss teknik, för ett än mer modernt arbetssätt, och alla arbetsplatser kabelsanerades i arbetsbordens kabeldiken – för en prydligare helhetsbild.
Workpoint tog ett stort ansvar i den kreativa processen med arkitekten, men höll också i den totala styrningen av projektet genom minutiös planering och fysisk närvaro vid hantverkararbeten och omflyttningar.
Med enkla medel, kreativitet och delvis nytt arbetssätt skapades en fantastisk samlingsplats för både kunder & medarbetare.
Lokalerna är desamma, men signalerar nu något annat – både funktionalitet och trivsamhet, precis som chefen i Malmö Jenny Malmqvist önskade.
Hemfrid i Göteborg hade hittat en ny lokal för sin verksamhet och behövde goda råd avseende hyresavtalets utformande, vad som är brukligt bör ingå och önskade även kloka tankar och tips från Workpoint. Ett fåtal timmar för Workpoint, men stora besparingar både i pengar och tid för Hemfrid.
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö