Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

BMI NU UNDER SAMMA TAK I EMINENT!

Äntligen är kollegorna från Monier respektive Icopal samlade under det gemensamma företagsnamnet BMI (Braas Monier Icopal), i Castellums fastighet Eminent i Hyllie.

Det nya kontoret på en våning erbjuder fantastisk arbetsmiljö med utsikt över Öresundsbron och möjligheten att följa utvecklingen av Malmös snabbväxande stadsdel.
Att Hyllie station finns nära är en extra bonus, liksom möjligheten att ta sig till Copenhagen Airport på bara 10-12 minuter!

Gemensamt lunchrum, mötesrum med den senaste tekniken, samt en inredningsdesign som stödjer företagets nya varumärke och profil – kommer säkerligen medföra både ökad arbetsglädje och trivsel för nuvarande medarbetare, likväl som vid kommande rekryteringar.

Vi på Workpoint är glada och stolta över att ännu en gång fått projektleda ett företag med starka varumärken till nya, funktionella och attraktiva lokaler!

 

 

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

KONTORSTIPS & GLAD SOMMAR FRÅN WORKPOINT!

”Sommar, sommar å sol, havet å vinden och doft av kaprifol…”
Äntligen sommar, igen! Vilket år vi haft!
Många lyckade projekt med våra fantastiska kunder!

Innan ni går på semester kommer här lite tips på vägen för en ännu mer lyckad arbetsmiljö till hösten. Kanske något att fundera kring när du ligger där i hängmattan i sommar?!

  • Fundera över era arbetsflöden och arbetseffektivitet, kanske borde ni flytta om medarbetare eller funktioner som t.ex. kontorsförråd eller skrivare för att förenkla och öka produktiviteten och trivseln på ert kontor.
  • Håll snyggt på kontoret– för allas trivsel, men också för att alltid hitta det ni letar efter och för att känna stolthet för de besökare som kommer till er.
    Planera kanske redan nu för en röjningsaktivitet i samband med någon personalaktivitet i höst!
  • Ta ett helhetsgrepp kring arbetsmiljön kopplat till ljus & ljud. Det finns fantastiska möjligheter till avgränsare som t.ex. akustikelement, men också olika typer av armaturer som förutom ljuset även är en trivselfaktor eller förstärker ert varumärke.
    Med medarbetare i olika åldrar, yrkesroller och personligheter är behoven ofta inte desamma. En standardlösning för alla , är alltså inte det mest optimala ur arbetseffektivitetshänseende.
  • Andas era lokaler ert varumärke – internt och externt? Om inte, finns det mycket att göra med relativt enkla medel som t.ex. logo på receptionsdisken, foliering av värdeord på insidan av WC-dörrarna eller varför inte tapetsera era samtalsrum med bilder på era produkter – med en liten produktspecifikation intill.
  • Informella utrymmen eller alternativa arbetsytor efterfrågas ofta ur både ett trivsel- & samverkansperspektiv, men också för att ge medarbetarna möjlighet att snabbt rensa hjärnan under arbetsdagen. Har ni redan idag stora projektbord, köp ett löst bordtennisnät med racketar – för att enkelt kunna omvandla det ni redan har till något lekfullt!
    I en yta med vacker utsikt kan man placera en gungstol eller hänggunga – för att komma ifrån och samla kraft från naturen.
    Ställ ett enkelt brädspel-typ ”3 i rad” -på lunchrumsbordet, så kommer medarbetarna säkert spela och umgås, istället för att sitta med sina mobiltelefoner.
  • Växter i alla former tillför både trivsel och syre. De kan placeras som avgränsare på golvet, hänga på väggar eller pendlas ner. Alternativen är idag många och växter kan aldrig bli fel!
    Idag finns det också fina moss- och lavaväggar, eller till och med konstväxter, som inte heller kräver någon skötsel.
    Tänk gärna växter när ni planerar utsmyckning-idag är det vanligare än konst!

Stor sommarkram från oss på Workpoint till er alla
– kunder, leverantörer & samarbetspartners!
Det är tack vare er, som vi går med ett leende på läpparna till jobbet varje dag!

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn