Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

UTE ÄR INNE – KONTORSARBETE UTOMHUS!

Naturens ljus, ljud, dofter, luft och generella intryck har en mycket god inverkan på vår prestation och välmående, så varför inte ta steget ut från det traditionella kontoret och arbeta utomhus?

–  Forskning om utekontor visar goda resultat. Det viktiga är att hitta hälsosamma vanor, även korta mikropauser utomhus gör nytta. Fundera över vilka uppgifter du kan göra ute och planera in i kalendern, prova, testa och utvärdera. Det är bara att börja, säger professor Susanna Toivanen.

Läs professor Susanna Toivonens rapport på länken – mycket intressant & nytänkande!

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

VI ÄR STOLTA ÖVER ATT ÄN EN GÅNG FÅTT FLYTTA FRAMGÅNGSRIKA BOOZT.COM!

För tre år sedan flyttade vi boozt.com från Stortorget i centrala Malmö till Hyllie. Bolaget bestod då av cirka 150 medarbetare.

Nu har vi just haft äran att flytta dem igen, inom Hyllie, till Castellums nya fastighet Eminent.
Denna gång nästan 400 medarbetare! Kontoret ligger på tre våningsplan, med ett stort gemensamt lunchrum.
Stilen är moderiktig, men med ett stort fokus på trivsel och funktion. Mötesplatserna är många – både i traditionella mötesrum med bra AV-utrustning, men det finns också flera informella mötesplatser för samverkan och avstämningar.

En helt fantastisk bolagsutveckling och framgångssaga – och vi är så glada och stolta att få vägleda och avlasta dem genom flyttprocessen ännu en gång.

Vår härliga beställare Martin Bo gav oss bl.a. följande omdömen efter projektet.
Det värmer verkligen våra projektledarhjärtan!

”Att välja Workpoint igen till vårt nya flyttprojekt var självklart. Workpoint är lika noggranna i sin planering och utförande av sina uppgifter som jag själv – och det i sig är en enorm trygghetsfaktor. Kvalitét och kundupplevelse är i högsätet hos Workpoint och jag är jättetacksam för att Anna och Christel hade tid till vårt stora flyttprojekt.”

”Det känns tryggt och gott att jobba tillsammans med Workpoint – förutom en enorm mängd av professionalism finns det alltid tid till skratt som är väldigt viktigt i ett projekt med många intressenter – Anna och Christels erfarenhet i dessa typer av flyttprojekt är väldig stor – vilket gör det lätt att hitta andra samarbetspartners genom deras nätverk – med andra ord. Vi vet vad vi får när vi anlitar Workpoint.”

”Jag skulle absolut rekommendera Workpoint. Jag har inget negativt att säga – kanske bara att det är lite synd att det är så sällan man har dessa stora flyttprojekt – så vi ses för lite :)”

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn