Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
SPÄNNANDE & KANSKE SKRÄMMANDE MED DIGITAL TRANSFORMATION
En sak är säker – vår teknikutveckling går snabbt, mycket snabbt, och vi kan inte göra annat än att ”hoppa på tåget” och anamma de verktyg och möjligheter som erbjuds.
Vi måste källkritiskt se fördelarna med framtidens teknik, men som företagsledare och chef också ha förståelse för att vissa medarbetare har svårare att ta den till sig – och att lära sig.
”Det var bättre förr…” eller ”Jag orkar inte lära mig mer nytt…” håller tyvärr inte.
Vi måste se lärandet kring allt det nya som fantastiska möjligheter att utveckla både oss själva, vårt arbete & våra företag – och glädjas över att många av våra nuvarande arbetsuppgifter både förenklas och effektiviseras framöver.
Ta t.ex. digitalisering av dokument, som det lagts och läggs mycket tid på i företag idag.
Tänk vilken fantastisk möjlighet att både kunna spåra dokument och bevara dokument för framtiden.
Genom att anamma den nya teknik som erbjuds oss, skapas utrymme för att vara innovativt utveckla våra företag – tänk så framgångsrika vi kan bli!
Läs lite roliga berättelser i artikeln som utformats i serietidningsformat.
Vi på Workpoint har hjälpt flera av våra kunder med digitaliseringsprojekt – för att dels få bättre koll på företagens dokument, men också för att frigöra plats och skapa trevligare arbetsytor genom att bl.a. få bort förvaringar som i många fall bara fungerar som skräpsamlare…och i vissa fall avgränsare mellan arbetsytor.
Det finns så många fler och bättre lösningar för både ljudabsorption, avgränsare och förvaringslösningar för det som måste finnas kvar i pappersform.
Kontakta oss, så kommer vi gärna med tips & tankar!
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR FRÅN VÄNNERNA PÅ WORKPOINT!
Vi vill tacka alla våra kunder, leverantörer och samarbetspartners för fortsatt förtroende & fantastiskt samarbete i projekten under året som gått.
Ni får oss ständigt att utmanas och utvecklas, likväl som att glädjas över vår arbetsvardag!
Med människor som ni vid vår sida i projekten – är varje dag på jobbet rolig och stimulerande! Precis så borde alla ha lyckan att känna på sitt arbete!
Samtidigt ser vi fram emot härliga och lyckosamma fortsättningar i pågående projekt, likväl som flera nya spännande utmaningar i nya projekt under 2019!
I år har vi på Workpoint valt att skänka vår julklappsslant till Barncancerfonden, då vi känner att de gör ett fantastiskt arbete i forskningen kring cancer – för att ännu fler barn ska bli friska och få träffa tomten ännu en jul!
God Jul & Gott Nytt År till era alla – var rädda om varandra, njut av lugnet och trevlig samvaro med familj och vänner – och GOTT NYTT 2019!
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö