Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

DECEMBER – TID FÖR REFLEKTION, INNEMYS & RÖJNING

Inte många dagar till jul, men vi hoppas ändå att lugnet infinner sig och att ni får tid för reflektion och trevlig samvaro med familj, vänner & kollegor.

Under december är det mycket som ska hinnas med och har man dessutom bokslut vid årsskiftet är det extra hektiskt.

Samtidigt brukar mellandagarna vara utmärkta tillfällen för utrensning och sortering – kanske tömma de där skåpen eller mapparna som bara legat i skåpen alldeles för länge.
Det brukar bli lite nostalgiskt när man hittar det där kursmaterialet från 1987 eller de printade e-postmeddelandena från medarbetare som slutade för många år sedan, men om du inte tittat på dem sedan dess – är det inget du kommer behöva framöver heller.

Är ni många på företaget som har samma bok, kompendium eller dokument – och behöver det vara så, eller skulle ni kunna samla 1-2 exemplar i en gemensam yta eller bibliotek istället?

Utmana dig själv genom att röja och kasta inför det nya året – och sätt som mål att enbart behålla det du absolut kommer att behöva under 2019!

Stort lycka till från vännerna på Workpoint!

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

VÄLJ ”KOMPLETTA HYRESAVTAL” OCH SLIPP ”ÄTA”!

Genom att satsa på en ordentlig förstudie av krav, behov och önskemål för era nya lokaler, kan ni som avtalstecknare ge vald hyresvärd alla förutsättningar innan ett hyresavtal med bilagor, som t.ex. typrumsbeskrivning, tas fram.

Detta innebär att ni som hyresgäst har kollat upp och konkretiserat t.ex. följande:
– Typ och antal konferens-, mötes- och samtalsrum som verksamheten behöver
– Typ och storlek på kök/pentry och antal kylar, frysar och diskmaskiner
– Ert försäkringsbolags krav avseende dörrar, fönster och andra säkerhetslösningar
– Vilken ljudklass ni önskar på väggar och glaspartier i arbets- och mötesytor
– Hur många lux som önskas på belysningen och hur denna ska styras
– Vilka väggar som ska förstärkas för att ni ska kunna ha vägghängd inredning
– Vilka förberedelser ni önskar för AV-teknik avseende uttag och kanalisationer
– Var kaffe- och vattenmaskiner ska placeras, samt typ av uttag och vattenförberedelser
…och en hel del andra mycket viktiga och kostnadsbärande poster.

Allt som kan konkretiseras innan hyresvärden ställer samman sitt hyresavtal och räknar ut prisnivån på hyran, gör dels att ni som hyresgäst slipper merkostnader pga. ändrade förutsättningar, men även att hyresvärden får en enklare byggprocess och slipper upprätta en ÄTA-lista.

ÄTA står för Ändringar, Tillägg och Avdrag, vilket innebär följande:

Ändringar 
Överenskommen revidering mot avtalshandling som genomförs utan tillägg eller avdrag.

Tillägg
Önskad revidering som prissätts, inkl. i hyresavtalet överenskommet entreprenörspåslag – oftast 10-15%, och som efter överenskommelse genomförs mot tilläggskostnad.
Betalningen kan t.ex. ske som en engångskostnad mot faktura, eller läggas på hyran under avtalsperioden.

Avdrag
Önskad revidering mot överenskommelser i hyresavtalet, t.ex. färre antal rum ska byggas eller lägre krav på ljudklassning, som då prissätts och genererar ett avdrag.

Att lägga tid på förstudien kan göra att tecknandet av hyresavtalet drar ute lite på tiden, men vår erfarenhet är ändå att det lönar sig i längden – för båda parter.
Processen fram till tillträdet blir mycket smidigare genom en enklare och tydligare upphandling av byggentreprenör, men även att relationen mellan hyresgäst och hyresvärd blir mycket mer trivsam utan onödiga diskussioner kring pengar.

Workpoint hjälper er gärna fram till ett ”komplett hyresavtal” – och givetvis under hela projektet fram till flytt och avveckling av lämnade lokaler. Välkomna till oss!

 

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn