Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

UPPNÅ EFFEKTIVA MÖTEN MED ENKLA KNEP!

Alla deltar vi i många möten – vissa riktigt effektiva & bra, men många ineffektiva & mindre bra. Statistiken visar på att flertalet tyvärr är både ineffektiva och inte uppfyller syftet som var tänkt för mötet. Enbart 3% (!) av alla möten upplevs som effektiva av deltagarna och uppfyller uppsatta mål. Skrämmande, eller hur…och kostsamt för våra företag!

Hur kan vi då undvika detta med enkla medel och skapa en BÄTTRE MÖTESKULTUR?

  • Agenda med kallelsen som innehåller tydliga syften och mål med mötet i stort – och under varje punkt.
  • Tydliggör om det är diskussionspunkter eller beslutspunkter.
  • Tydliggör förväntningar på varje deltagare, så att man an förbereda sig på bästa sätt.
  • Behöver en deltagare inte vara med hela mötet, kalla enbart till aktuell tidpunkt.
  • Ta fram gemensamma ”spelregler” för era möten, kan bl.a. vara:
    – Komma i tid & avsluta i tid
    – Hålla sig till ämnet
    – Får mobiler vara på och får man arbeta vid sin dator under mötet
    – Uppmuntra delaktighet av alla närvarande
  • Summera och utvärdera varje möte den sista stunden, för att säkerställa att ni uppnått önskat resultat med mötet och är överens om punkter till nästkommande möte.

Idag ligger det 30 minuters-möten som standardinställning i Outlook, så varför inte ändra det till 20-25 minuters istället?! På så vis skapas en paus för förflyttning eller reflektion mellan möten, som tenderar ligga ”klots i klots”.
Forskningen visar också på att hjärnan behöver 15 minuters paus mellan möten för att vila och ställa om, allt för att kunna prestera till fullo på nästkommande möte.

En BÄTTRE MÖTESKULTUR skapar vi bäst tillsammans, så låt oss hjälpas åt att bli möteseffektiva!
Vi kommer må bättre, känna tillfredsställelse över vår arbetsinsats och våra företag eller arbetsgivare kommer att få bättre utfall på investerad mötestid.

 

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

ARBETSMILJÖ SOM ”SKONAR” HJÄRNAN, DVS HJÄRNSMARTA KONTOR

”Hur skapar man då ett hjärnsmart kontor? Grundläggande är att försöka organisera den fysiska och sociala miljön så att störningarna minimeras, säger hon. Ofta är det kollegors prat som stör, och det är hjärnan ”programmerad” att reagera på. Datorer, mobiler och annat pockar ännu mer på uppmärksamhet. Hjärnan får en kick när vi ”bara svarar på ett mejl” eller kollar vad det var för notis som fick mobilen att plinga. Avbrotten innebär ett stort avbräck i koncentration.”

Läs gärna artikeln i tidningen Arbetsliv, där Gabriella Ringvall Bengtsson intervjuas av Margareta Edling, här.

Att skapa kontor och arbetsmiljöer som stödjer det arbete som ska utföras, likväl som miljöer för olika syften, är vi som strategiska lokalkonsulter experter på.
Det är viktigt att företag erbjuder sina medarbetare både attraktiva och funktionella lokaler. Som medarbetare ska du både vilja komma till din arbetsplats och känna att du har både miljö och teknik som stödjer det arbete du ska utföra. Det är viktigt att känna sig stimulerad i arbetsmiljön och tillfreds med sin arbetsinsats, för att undvika stress och i värsta fall utbrändhet. Kontakta gärna Workpoint – vi kan det här!

 

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn