Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
HAPPY HALLOWEEN FRÅN OSS PÅ WORKPOINT!
Känns ett kontorsprojekt eller företagets flytt lika ”scary” som Halloween?
Då finns vi på Workpoint där för att skapa trygghet genom strukturerade planer och tydlig information till dig och dina kollegor.
Vi älskar utmaningar och förändringar, baserat på många års erfarenhet av kontorsprojekt för flera hundra olika kunder – i olika branscher.
Ta hjälp av lokalproffs, så kan ni fokusera på er verksamhet och tillsammans minimerar vi på så vis eventuell negativ inverkan på den dagliga verksamheten!
Vill du känna Halloweenstämning och utmanas i ”läskigheter” kan vi annars skarpt rekommendera Vellingeblommans spökvandring inomhus och pumpamiljöer utomhus. www.vellingeblomman.se
MÄNNISKA & TEKNIK I SPÄNNANDE FÖRENING PÅ HBGTALKS
Dagens teknikutveckling går snabbt, mycket snabbt, så det är bara att ”hoppa ombord” och ta ägandeskapet över den ”informationsvåg” som väller över oss.
Genom att vara kritiskt granskande och selektiva, ges fantastiska möjligheter att använda informationen som idag samlas in från alla uppkopplade enheter (AI) – hemma, på jobbet, på gymmet eller ute i samhället.
På HBGTALKS i förra veckan var fokus just ”Människan & Maskinen”. Med riktigt bra föreläsningar gavs både kunskap och utmanande tankeställare, några presenterade nedan.
Jowan Österlund redogjorde för hur ett litet chip i handen kan förenkla vår vardag.
Tänk om man som nyanställd får gå in till HR-avdelningen och få ”in-skjutet” ett chip i handen för att komma in på kontoret, kunna skriva ut, logga in på sin dator, få tillgång till företagets kreditkort, få behörighet till vissa program och även som pass vid utlandsresor!
Tekniken nyttjas redan idag av ett fåtal, både på arbetet och hemma, så det är väl bara en tidsfråga innan detta är allas vår vardag. Både spännande och lite läskigt!
Ulla-Karin Barrett föreläste mycket målande kring varumärkesförstärkning och möjligheten att använda AI för att rikta rätt information till rätt mottagare. Det är viktigt att förstå och använda den nya tekniken och samtidigt inse hur mycket den kommer påverka kommunikationsbranschen framöver.
Väldigt spännande, och skrämmande, var en av filmerna Ulla-Karin visade.
I de japanska storstäderna bor många idag ensamma och erbjuds med ny teknik en typ av ”digital vänskap” – någon som säger god morgon och som väntar när man kommer hem.
Kolla in filmen på länken: https://www.youtube.com/watch?v=nkcKaNqfykg.
Kan den nya tekniken verkligen ersätta social samverkan, interaktion och kärlek – och är det något vill?
Katarina Gospic är hjärnforskaren som på ett trevligt sätt hjälpte oss navigera genom den digitala världen och förstå hur hjärnan är uppbyggd i relation till datorer med all sin snabba insamling av information.
Vi som människor ska inte känna konkurrens eller rädsla för den nya tekniken, utan bejaka den för att själva utvecklas och även avlastas från mer traditionella arbetsuppgifter.
Digital information bygger dels på information som människan skapat, men också på stora mängder insamlad och sannolikhetsbaserad information. Denna metadata kan vår mänskliga hjärna aldrig konkurrera med. Tekniken kan dock inte känna kärlek, vara empatisk eller kreativ – detta är ett mänskligt beteende som är unikt.
Katarina fastslog också en gång för alla hjärnans förmåga till multitasking – det går inte! Hjärnan kan bara göra en sak åt gången, så för att undvika stress och för att lyckas med vår uppgift – gör bara en sak åt gången!
För oss på Workpoint är det mycket viktigt att hålla oss uppdaterade kring den senaste inom teknikområdet – faktiskt både dess fördelar och nackdelar. Samtidigt är det oerhört viktigt för oss att värna om det personliga mötet, våra empatiska förmågor och vår intuition. Detta kan ingen robot i världen ersätta!
Kanske har vi i framtiden en egen ”Workpoint-robot-kollega” som hjälper oss att samla information, göra beläggningsstudier, ställa samman rapporter, förbereda presentationer osv – så att vi istället kan lägga vår kraft och energi på att interagera med och lyssna på våra kära kunder. En aning skrämmande, men också mycket spännande…!
Läs mera om HBGTALKS på www.hbgtalks.se eller kontakta oss gärna för intressanta och utmanande tekniksamtal!
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö