Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

LITEN INSATS FÖR WORKPOINT, MEN STORT RESULTAT FÖR VÅR KUND!

Vi fick kontakt med en ”lokalfrustrerad” kund som var trångbodda och hade problem med akustiken, då man blivit tvungna att maximera alla lokalutrymmen.
Dessutom satt man i ett hyreskontrakt som hade ganska lång tid kvar.
Skulle detta ”lilla aber” verkligen få stoppa företagets fantastiska utveckling och möjligheten att rekrytera fler kompetenta medarbetare?!

Nej minsann, tyckte Workpoint – och besökte kunden ett par timmar för att se deras lokaler och lyssna in verksamhetsledningens önskemål och intentioner.

Genom att vara lyhörda och lösningsfokuserade, föreslog vi relativt enkla åtgärder till en rimlig investering. Fokus var som i alla våra projekt – Budget, Tidplan och Miljö & Hållbarhet.

  • Enkla ommöbleringar i de mest maximerade ytorna
  • Byta ut bordsskivor på en del av de höj- och sänkbara skrivbordsunderredena
  • Lägga heltäckningsmatta i arbetsytorna, för dämpning av ljud
  • Komplettera med gardiner för mer trivsam miljö och för ljuddämpning

Vi tog betalt för vår tid med olika lösningar och tips på leverantörer – och kunden tog själv vid för genomförandet, tillsammans med flexibla och kompetenta leverantörer!

PS. Fotot är inte från vår kund.

Workpoint - Vi flyttar företag och individer

GRÖNT ÄR VIKTIGT I VÅRA ARBETSMILJÖER!

All forskning visar på behovet av naturen för att känna harmoni och möjliggöra ”batteriladdning” av kropp och själ, för att må bra och orka helt enkelt.
Genom att ”gifta samman” naturen med arbetsmiljöerna, skapas även på kontoret miljöer för återhämtning och ”energi-tankning”, som är så viktigt för alla medarbetares prestation och effektivitet.

Genom att som företagsledare satsa på gröna miljöer – såväl inne som ute – signalerar man även fokus på miljö & hållbarhet.

Att växter tillför trivsel och syre till våra arbetsmiljöer, är idag en självklarhet.
Det finns växtkärl och växter i alla tänkbara utföranden – växter på golvet, i taket och på väggarna – även som rumsavdelare och avgränsare.
Varför inte beakta ditt företags varumärke och värderingar, vid val av kruka och växt?
Tänk bara på att belysningen blir rätt!

Det finns flera duktiga leverantörer på marknaden, så kontakta oss gärna för förslag.
Inspiration 1 – Kring mötesrum, klicka här.
Inspiration 2 – I gemensamhetsytor, klicka här.
Inspiration 3 – Som rumsavdelare/avgränsare, klicka här.
Inspiration 4 – Som konst, klicka här.
Inspiration 5 – Integrerat i receptionen, klicka här.

…och nu kan man faktiskt även ha stora planteringar på höjden. En riktigt spännande tanke. Läs om det svenska företaget Plantagon här.

 

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn