Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.

Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.

LOKAL

Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.

 

LÄS MER OM LOKAL

TEKNIK

Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.

LÄS MER OM TEKNIK

FORM

Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.

LÄS MER OM FORM

FLYTT

Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.

 

LÄS MER OM FLYTT

Nyheter

FELLOWMIND & WORKPOINT – LYCKAT LOKALTEAM I SVERIGE!

Vi på Workpoint är mycket stolta och glada över det fantastiska samarbete vi har med Fellowmind sedan flera år, avseende kontorslokaler.
Det är som team man skapar stordåd – både genom gemensamma erfarenheter och genom olika kunskapsområden – allt för att kontorslokalerna som erbjuds Fellowminds medarbetare ska kännas attraktiva att komma till, men också vara funktionella och stödja ett nytt arbetssätt.

Efter pandemin är det en utmaning för många företag att få tillbaka sina medarbetare till kontoret – och då spelar arbetsmiljön absolut en stor roll. Det ska vara rätt temperatur och ventilation, ljudklassning och tysta miljöer, bra ljus – och dagsljus vid arbetsplatserna, stödjande utrymmen för olika arbetssituationer – dvs det ska vara enkelt och tryggt att utföra sina uppgifter, men också erbjuda utrymmen där man kan ha roligt och få skratta högt – utan att det stör kollegorna som sitter och arbetar precis intill. Detta är en utmaning – och det finns ingen ”copy paste-lösning” för kontor, utan varje kontor måste få vara unikt anpassat för varje företag och verksamhet.

Vårt samarbete inleddes med Fellowmind i Malmö, dåvarande Orango, som flyttade till nuvarande lokaler hos Balder i centrala Malmö. Efter några år är dock behoven på kontoret lite annorlunda, både avseende närvaron och typen av möten/samarbeten, vilket delvis kräver nya typer av rum/utrymmen. Workpoint finns därför med Fellowmind som stöd i denna utvecklingsresa framåt – som inleddes med ett lokalsök, men som slutligen landade i att man sitter kvar i befintliga lokaler – med lite justeringar och ombyggnationer för att uppfylla verksamhetens nya behov.

I Göteborg var det första kontoret ut att samla tre av Fellowminds uppköpta bolag (Orange, Endeavor och DQC) under ett och samma tak – och parallellt arbeta med integration av kulturer och arbetssätt. En mycket spännande och ibland utmanande resa, som slutligen landade in i ett fantastiskt nybyggt kontor intill Amerikahuset och utsikt över Götaälven.

I Halmstad blev det en nyetablering på orten, som en egen del av ett kontorshotell. Kan vara en fördel med tillgången till ”ytterligare kollegor” och olika gemensamma ytor, när man är få medarbetare som tillhör ett litet kontor. På så sätt skapas dynamik och full funktionalitet med enkla medel – ett stort plus för Fellowmind nya gäng på plats.

I Jönköping landade lokalsöket tillbaka i att befintlig fastighet var den rätta, men att ganska omfattande ombyggnationer krävdes för att kunna utformas helt rätt för företaget framåt. En evakueringsflytt krävdes för att kunna få till en kostnads- och tidseffektiv ombyggnation och nu är alla medarbetarna på plats i helt fantastiska lokaler… som känns som helt nya.

I Kristianstad skulle befintlig fastighet rivas, för vidare expansion av området. Det gjordes då en inventering av behoven lokalt och man landade i stället in i att fina hemkontor möblerades upp av de möbler som tidigare stått på kontoret.

I Stockholm ville Fellowmind samlokalisera alla bolagen och i våras signerades ett nytt hyresavtal i samma hus som Google, intill Stockholms Central, där en mindre ombyggnation och designanpassning utförts under våren/sommaren för att matcha verksamhetens behov. I höst går flytten för alla medarbetare – och möjligheten att svetsa samman Fellowmind-teamet möjliggörs på ett ännu bättre sätt.

Sofie på Dsgn Interior, som är Fellowminds inredningsarkitekt, har skapat ett ”Hemma hos Fellowmind-koncept” som är unikt – och som anpassats till respektive kontors möjligheter och behov. Igenkänningen finns mellan kontoren, samtidigt som ett omfattande återbruk av inredning alltid är ett stort fokus hos Fellowmind.

Varför anlitar då Fellowmind Workpoint som sin hyresgästrådgivare och samarbetspartner till alla sina lokalprojekt?
Kristian Randel, Chief HR Officer på Fellowmind, som varit delaktig i alla projekten, svarar:

”Sedan 2018 arbetar Fellowmind i Sverige med Workpoint som den självklara partnern gällande alla kontorsflyttar. Workpoint tar verkligen ett helheltsgrepp i sitt åtagande från fasen med lokalsök till kravställande gentemot fastighetsägare och till den dag när vi öppnar upp ett nytt kontor för våra medarbetare. För oss är det oerhört viktigt att arbeta med en partner som Workpoint, som besitter både djup och bred kunskap inom kontorssektorn och som verkligen jobbar för oss som en partner och inte bara en leverantör. ”

Workpoint är mycket smickrade över förtroendet vi har från Fellowmind – och otroligt glada över alla genomförda projekt tillsammans. Vi ser fram emot fler roliga & spännande projekt framåt!

GLAD SOMMAR ÖNSKAR WORKPOINT!

Vi älskar att jobba…mycket, men vi älskar också lata varma sommardagar för att ladda batterierna.
Därför vill vi tacka alla våra fantastiska kunder, samarbetspartners och leverantörer för att ni förgyller våra dagar med lärorika utmaningar och fantastiska projekt, men framförallt underbara nya och gamla personliga relationer! Det är ni som får oss att vakna med ett leende varje dag – och längta tillbaka efter vår sommarledighet.

Vi önskar er en fantastisk sommar – och ser fram emot att jobba vidare tillsammans efter semestern med nya spännande utmaningar!

Soldränkta sommarkramar från Anna & Christel

Läs om några av våra kunders upplevelser

[IMG-Gal id=50]

Om oss!

Välkommen till Workpoint!

Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.

Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.

Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.

Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!

Kontakta oss

Workpoint Sweden AB

Box 14050, 200 24 Malmö

LinkedIn