Att flytta företag eller verksamheter är så mycket mer än att bara förflytta inredning från en punkt till en annan.
Med vår erfarenhet vet vi att 50% av vår insats bör fokusera på den fysiska miljön och 50% på individens behov för att trivas samt få en effektiv och funktionell arbetsmiljö. Workpoint arbetar utifrån fyra fokusområden - LOKAL, TEKNIK, FORM & FLYTT. Det är dessa fyra områden som vi utgår ifrån när vi planerar, skapar och bygger den spännande resa som en företags- eller organisationsflytt innebär.
LOKAL
Att rätt lokaler gör skillnad, det vet vi! Vi arbetar proaktivt tillsammans med er för att hitta nya ändamålsriktiga lokaler, alternativt anpassar vi era befintliga lokaler så att de stödjer ert arbetssätt och ger en väl genomtänkt arbetsmiljö.
TEKNIK
Vi identifierar era teknikkrav och behov inom både IT, telefoni, AV-teknik och säkerhet. Genom vår erfarenhet och kunskap inom området hjälper vi er att framtidssäkra en multifunktionell, kreativ och flexibel arbetsmiljö.
FORM
Den interna igenkänningen och stoltheten för varumärket är lika viktig som det företaget signalerar ut mot omvärlden. Därför lägger vi stor vikt vid att skapa en attraktiv, inspirerande och flexibel arbetsplats som på olika sätt bygger varumärket både internt och externt.
FLYTT
Workpoint kvalitetssäkrar alla leveranser, liksom genomförandet av den fysiska flytten. Genom löpande information och tydliga packinstruktioner skapas trygghet som resulterar i lyckosamma projekt. Vi avvecklar och återställer lämnade lokaler samt återbrukar inredning med fokus på miljön.
Nyheter
INVIGNING HOS VÅR FANTASTISKA KUND EGMONT!
Äntligen är vår härliga kund Egmont på plats i sina lokaler på Plan 6 i fastigheten Altona, efter en ”mellanlandning” på Plan 3 i samma hus.
Gårdagens festliga invigning gav oss flera bevis på att medarbetarna trivs ypperligt och att det allra mesta blivit precis så bra som man önskat…och i många fall till och med ännu bättre.
Att hamna på en gemensam våning, istället för tre som tidigare, med ett gemensamt lunchrum som samlingspunkt, liksom ett cityläge med butiker och restauranger nära – har var ett lyckokast för bolaget och dess medarbetare.
Post pandemin är det ännu viktigare att erbjuda sina medarbetare ett attraktivt och funktionellt kontor, för att verkligen lyckas få dem att själva vilja vara på plats.
Mer info om projektet, och referens, kommer inom kort – tills dess TACK EGMONT & tack för en fantastisk invigning!
PS. Snälla Bamse är vår favorit, så ett gemensamt foto var ett måste!
WORKPOINTS MOTTO 2023 – ”Var rädd om dig själv & gör gott för andra!”
Vi på Workpoint vill bidra till en bättre värld genom att både vara rädda om oss själva, våra nära och alla fantastiska människor runt omkring oss.
”Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!”
Tillsammans hjälper vi till att hålla cancer borta från barn.
Vårt mål är att alla barn som drabbats av cancer ska överleva.
För att nå dit behövs mer forskning. Vi behöver bland annat satsa på
precisionsmedicin och minska risken för sena komplikationer. Den här
gåvan möjliggör just det – nya effektivare behandlingar som är elakare
mot cancern, men snällare mot barnen.
Vi har bestämt oss för att stötta Barncancerfonden, inte bara till julen, utan hela året.
Gör en god gärning idag och ge någon du möter ett leende – det kan förändra världen till det bättre för oss alla!
Läs om några av våra kunders upplevelser
-
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till och underlätta vår kontorsflytt. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktion kring flytten – som ibland kan skapa lite oro hos anställda."
-
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum. Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
-
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
[IMG-Gal id=50]
Om oss!
Välkommen till Workpoint!
Workpoint är vi – Christel Sterner och Anna Svensson – två seniora projektledare med över 40 års samlad erfarenhet från hundratals lyckosamma lokalprojekt samt ledande roller på företag som Struktur, IKEA och Hifab.
Vår breda kompetens inom strategisk lokalplanering och hyresgästrådgivning ger oss en unik förmåga att vägleda och stötta företag och offentliga verksamheter i att optimera arbetsmiljöer på ett strategiskt och hållbart sätt.
Vi vet att rätt lokalbeslut gör skillnad – för både effektivitet och lönsamhet. Genom att kombinera noggrann analys av affärsmål med insikter om medarbetarnas behov och arbetsflöden hjälper vi våra kunder att skapa flexibla, funktionella och inspirerande arbetsmiljöer. Resultatet? Lösningar som stärker varumärket och attraherar såväl nya som befintliga talanger.
Med vår gedigna erfarenhet och vårt starka branschnätverk tar vi oss an projekt i alla storlekar. Oavsett uppdrag fokuserar vi på kvalitet, kostnadseffektivitet och miljömedvetenhet. För oss är varje projekt unikt, och vi lägger stor vikt vid att bygga långsiktiga relationer där vi uppfattas som en trygg och engagerad partner – eller som våra kunder brukar säga, "goa’ kollegor." När vi uppnår det, då har vi lyckats!
Kontakta oss
Workpoint Sweden AB
Box 14050, 200 24 Malmö