Kundnöjdhet i fokus
För oss är våra kunders upplevelse det viktigaste av allt. Varje projekt vi tar oss an handlar inte bara om att leverera resultat, utan om att bygga långsiktiga relationer och skapa värde för våra kunder. Vi är stolta över att få arbeta med företag som uppskattar vårt engagemang och vår kompetens – och inget gör oss gladare än att få höra deras berättelser om framgång.
Här har vi samlat några av våra kunders omdömen och erfarenheter.
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
WSP är ett av de företag vi har ramavtal med för lokal- och flyttprojekt, främst i södra Sverige.
I Helsingborgs-projektet 2024 nyttjades hela vårt tjänsteutbud – från strategisk rådgivning inför nytt hyresavtal, till genomförandet med alla delprojekten när ett av två våningsplan skulle avyttras och nytt flexibelt arbetssätt med hemvister skulle anammas.
I Malmö-projektet 2023 tog vi vid för genomförandeprocessen, när hyresgästanpassningen och tilläggsavtalet redan var klart.
Workpoint upprättade och styrde mot stöddokumenten – Tidplan & Budget – och var generellt ett stöd till intern projektorganisation i form av rådgivare och i vissa fall utförare, när detta behövdes.
Workpoint upphandlade också duktiga leverantörer till kunden, så som bland annat Inredningsarkitekt – Casa Arkitektfirma och ACTA Flytt för omflyttningar och avvecklingar osv.
Både WSP i Malmö och Helsingborg är nu inbodda i sina ”nygamla” kontor, som både fått ny ”färgmässig kostym”, utformats för nytt och mer flexibelt arbetssätt och där säkerhetsåtgärder vidtagits för att separera extern från intern yta.
Det är alltså inte ett måste att byta adress för att uppnå bra kontorsmiljöer, utan med minutiös logistisk planering kan både ombyggnation och omflyttning utföras i befintliga lokaler med mycket fint resultat. Att flytta kostar en del med främst installationer för IT och Säkerhet, så med denna interna ”rockad” kunde WSP lägga pengarna på trivsamma oh funktionella lösningar i inredning och teknik i stället.
Det har i projekten varit stort fokus på miljö- och hållbarhet, helt i linje med WSP:s mål, både vid återvinning av saker som inte kunnat återbrukas, men också stort återbruk av befintlig inredning – som i vissa fall förädlats med nytt tyg. Det som kunnat säljas vidare till upphandlare, har gjorts – och ett stort återbruk har också blivit på andra WSP-kontor dit inredning och teknik transporteras. Det känns bra i hjärtat att göra och tänka rätt. I alla delar.
Projekt är på gång i Växjö och Halmstad, så det är fantastiskt för oss och WSP:s leverantörer att få ”följa med” vår kund till fler städer i vår södra region för nya lokalprojekt.
Läs gärna mera på:
WSP HELSINGBORG I MÅL - OMFLYTTADE & OMBONADE PÅ NYGAMMALT KONTOR! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Riksbyggen är också ett av de företagen vi har ramavtal med, för lokal- och flyttprojekt i Sverige.
Vi har under 2023/2024 genomfört projekt i Malmö/Hyllie, Ängelholm och Helsingborg – och det pågår även projekt i Hässleholm och Göteborg.
De olika kontoren är ganska olika – något helt nybyggt, andra lite äldre hyresgästanpassade lokaler, men på alla kontoren finns känslan av att ”komma hem till Riksbyggen” – genom varma, härliga toner på väggar, golv och inredning.
Riksbyggen har ett framarbetat koncept för lokaler, kallat Riksbyggen 2.0, som Carolina Thörn på Trupp arkitekter anpassat för lokalerna lokalt i Malmö/Hyllie, Ängelholm och i Helsingborg.
Tjänsterna som Riksbyggen nyttjat från Workpoint har varit utifrån hela vårt ”smörgåsbord” – dvs både de strategiska delarna vid utformandet av ett ”komplett hyresavtal”, likväl som upprättandet av styrdokumenten för projektet – och själva genomförandet från start till mål.
Det har varit stort fokus på återbruk, förädling av befintligt, samt avveckling genom försäljning till upphandlare – och annars återvinning enligt gängse rutin – helt i linje med Riksbyggens miljö- och hållbarhetspolicy.
Superfint samarbete med interna projektgrupper och specialister, har resulterat i fantastiska kontor som stödjer Riksbyggens medarbetare under arbetsdagen, nu med ett mer aktivitetsbaserat arbetssätt.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoints breda kunskap från stort till smått har gett ett enormt stöd i vår kontorsflytt. Inget har lämnats åt slumpen om det så gäller blandare för kolsyrat vatten, larmleverantör eller IT stöd. De har en mycket stor bredd i sin kunskapsbank.
Kostnadsmedvetenheten, strukturen och deras stora nätverk har verkligen hjälpt till att underlätta våra kontorsflyttar. Workpoint har även varit stöttande och visat stor omtanke mot alla anställda med tydlig kommunikation och instruktioner kring flyttarna – som ibland kan skapa lite oro hos anställda.
Vi skulle absolut rekommendera Workpoint till företag och personer i vårt nätverk för att säkra en bra, trygg och smidig kontorsflytt. Det är ett stort och omfattande arbete. Därför har det känts extra tryggt och bra att vi haft stöd av den erfarenhet som Workpoint besitter.”
Läs gärna mera på:
RIKSBYGGEN HELSINGBORG INFLYTTADE I NYA LOKALER! - Workpoint
RIKSBYGGEN I ÄNGELHOLM PÅ PLATS I NYA FANTASTISKA LOKALER! - Workpoint
RIKSBYGGEN HYLLIE FLYTTADE TILL FINA HYLLIE TERRASS! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Lantmännen Maskin i Malmö bestämde sig för att göra en större ombyggnation och uppfräschning i sina befintliga lokaler på Bjurögatan, för att både stödja ett nytt arbetssätt – och för att erbjuda medarbetarna en mer attraktiv och funktionell arbetsmiljö.
För att bygget skulle kunna genomföras med största effektivitet, tids- och kostnadsmässigt, samt för att skapa arbetsro till medarbetarna, inleddes projektet med en större evakuering till tillfälliga lokaler inom Lantmännens bestånd.
Efter ombyggnationen gick flyttlasset gått tillbaka till de ”nygamla” lokalerna, som med helt ny disposition och design togs emot av medarbetarna med stor förväntan.
Kontorets inredning är en kombination av stort återbruk, en del förädling av inredning genom omklädnad/ommålning och en del nyinköp. Fokus på miljö- och hållbarhet har varit viktigt i projektet. Designen av kontoret är utformad av Carolina Thörn på Trupp.
Kontoret är nu sammanlänkat med produktionen på ett bättre sätt och ett stort gemensamt lunchrum har utformats för att även inrymma större sammankomster och möten. I dessa lokaler samverkar ca 130 medarbetare.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint är en fantastisk leverantör och samarbetspartner, som sätter kundens behov och önskemål i centrum.
Workpoint har bidragit med gedigen kunskap och struktur in i ett projekt kopplat till ombyggnation av ett huvudkontor, där stora förändringar har genomförts kopplat till lokaler, inredning och möbler.
Projektledaren är mån om att redan från start sätta ramarna, gemensamma mål och strukturen för att nå dit, vilket har varit en framgångsfaktor. Hon har guidat oss genom de olika projektfaserna genom tydlig kommunikation, tagit kommande och utmanat samt motiverat vid behov, förhandlat med olika aktörer, varit lösningsorienterad och service minded gentemot alla inblandade intressenter. Hon har en kombination av att både ha ett öga för helheten och också detaljerna, där vi gemensamt landat i kostnadsmedvetna lösningar för företaget utan att tumma på medarbetarens bästa i åtanke.
Jag kan varmt rekommendera Workpoint, och jag samarbetar gladeligen med dem igen!”
Läs gärna mera på:
LANTMÄNNEN MASKIN I MALMÖ - TILLBAKA I NYGAMLA LOKALER! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint har under många år stöttat SWEP i lokalrelaterade frågor och omflyttningar. Initialt i de gamla lokalerna på Hjalmar Brantings väg, men på senare tid den stora satsningen som gjordes på ett nybyggt huvudkontor – och ett nybyggt teknikcentrum.
SWEP tog tidigt hjälp av oss på Workpoint för att kravställa rätt till fastighetsägaren, men också som rådgivare under processen att landa ett så ”komplett hyresavtal” som möjligt – innan vi trädde in som huvudprojektledare för genomförandet, med allt vad det innebar.
Tillsammans med en engagerad styrgrupp och ett internt projektteam skapades ett nytt HQ med utrymmen och ytor som stödjer det arbete som ska utföras. Även den multifunktionalitet och lekfullhet som framfördes tidigt i projektet, anammades av Christel Persson på Casa Arkitektfirma som slutligen gjorde designen avseende färger, material och inredning.
Mycket inredning återbrukades och förädlades – vilket var viktigt för SWEP ur ett hållbarhetsperspektiv. De kompletterande inköpen gjordes därför också från både återbruksleverantör och leverantör av ny inredning, med krav på långsiktighet i materialval och tillverkning i närområdet.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Anledningen till att Workpoint anlitats (igen) är att de förstår våra behov och med sin gedigna kunskap och erfarenhet är de en trygg partner som lotsar oss igenom processen mot vårt framtida hållbara huvudkontor.”
"Workpoint har varit oerhört inspirerande att arbeta tillsammans med. De har tänkt utanför ramarna och kommit med många smarta idéer och lösningar och på det sättet tillfört ett mervärde till processen. Genom att förstå företagets behov har de också fångat SWEP och anpassat lösningarna till en nivå som passar oss. Det känns att det är ett erfaret team som vi samarbetat med och vi är såå nöjda med resultatet!"
Läs gärna mera på:
SWEPS HQ - ETT NYBYGGNATIONSPROJEKT UTÖVER DET VANLIGA! - Workpoint
SWEP - FRÅN LITE LOKALFRUSTRATION TILL LOKALNÖJDHET - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Orange Cyberdefense utmanade oss och entreprenören i projektet, med sina tydliga och starka krav avseende byggnation och säkerhet.
Workpoint hjälpte Orange Cyberdefense tidigt i processen med att konkretisera företagets kravspecifikation på framtida lokaler, utföra ett lokalsök, hjälpa till att uppnå ett ”komplett hyresavtal” och sedan hela genomförandet avseende styrdokument och huvudprojektledning.
Från stora ytor i två plan vid Rosengård i Malmö – till ett kontor i ett våningsplan i expansiva Hyllie, gick flytten slutligen efter minutiöst planerande av inleveranser och flyttar.
Lokalerna, indelade i olika säkerhetszoner, erbjöd en fantastisk möjlighet att anamma nytt arbetssätt, stärka varumärket, men viktigast av allt – att få samman de olika verksamheterna i ett gemensamt lunchrum utformat för stormöten, umgänge och biljard-kamper…för biljardbordet var ett måste att gå med i flyttlasset.
Kontorets design och färgval togs fram av Christel Persson på Casa Arkitektfirma – och inredningen var till största del återbruk från befintligt kontor, som kompletterades med en del nytt. Allt för att kontoret skulle kännas attraktivt att komma till, vara funktionellt, men också flexibelt.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint har varit ett fantastiskt stöd genom hela processen och vi är väldigt glada över att ha fått jobba med Christel och Anna. Kunskapen som dem besitter är ovärderlig. Allt ifrån lokalsök, hjälper till och kravställer i hyresavtal – till uppföljning efter inflytt. Deras stora nätverk av partners underlättar en hel del och har kommit till stor användning. Christel och Anna är inte bara ordningssamma och strukturerade vad det gäller planering och arbetssätt, utan de har väldigt nära till skratt och skämtsamma stunder också – guld värt! För oss är det självklart att använda Workpoint igen om det nalkas flytt, och vi skulle rekommendera andra företag att göra det också.”
Läs gärna mera på:
ORANGE CYBERDEFENSES NYA KONTOR RUNT HÖRNET I THE CORNER! - Workpoint
ORANGE-KONSULTER FLYTTADE TILL NYA LOKALER I MALMÖ - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Fellowmind var vår första ramavtalskund, vilket vi är mycket stolta och glada över. Vi har under åren hjälpt dem med lokalprojekt på många håll i Sverige – Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad, Jönköping, Göteborg och Stockholm.
Det är som team man skapar stordåd – både genom gemensamma erfarenheter och genom olika kunskapsområden – allt för att kontorslokalerna som erbjuds Fellowminds medarbetare ska kännas attraktiva att komma till, men också vara funktionella, flexibla och stödja ett nytt arbetssätt.
Efter pandemin är det en utmaning för många företag att få tillbaka sina medarbetare till kontoret – och då spelar arbetsmiljön absolut en stor roll. Det ska vara rätt temperatur och ventilation, ljudklassning och tysta miljöer, bra ljus – och dagsljus vid arbetsplatserna, stödjande utrymmen för olika arbetssituationer – dvs det ska vara enkelt och tryggt att utföra sina uppgifter, men också erbjuda utrymmen där man kan ha roligt och få skratta högt – utan att det stör kollegorna som sitter och arbetar precis intill. Detta är en utmaning – och det finns ingen ”copy paste-lösning” för kontor, utan varje kontor måste få vara unikt anpassat för varje företag och verksamhet.
Sofie på Dsgn Interior, som är Fellowminds inredningsarkitekt, har skapat ett ”Hemma hos Fellowmind-koncept” som är unikt – och som anpassats till respektive kontors möjligheter och behov. Igenkänningen finns mellan kontoren, samtidigt som ett omfattande återbruk av inredning alltid är ett stort fokus hos Fellowmind.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Sedan 2018 arbetar Fellowmind i Sverige med Workpoint som den självklara partnern gällande alla kontorsflyttar. Workpoint tar verkligen ett helhetsgrepp i sitt åtagande från fasen med lokalsök till kravställande gentemot fastighetsägare och till den dag när vi öppnar upp ett nytt kontor för våra medarbetare. För oss är det oerhört viktigt att arbeta med en partner som Workpoint, som besitter både djup och bred kunskap inom kontorssektorn och som verkligen jobbar för oss som en partner och inte bara är en leverantör.”
”De är väldigt enkla att samarbeta med och vi kände verkligen trygghet genom hela projektet. Vi har ju en vardag att ta hand om också och att få avlastningen från Workpoint var fantastiskt skönt. Dessutom så lät vi Workpoint, allt eftersom, ta många delar som initialt låg utanför projektet vilket underlättade för oss ytterligare.”
”Jag skulle utan tvekan rekommendera Workpoint. Det har varit ett tufft projekt, men Workpoint har varit där och stöttat oss hela vägen. De har tagit ett helhetsansvar för projektet och vi har kunnat luta oss tillbaka.”
Läs gärna mera på:
FELLOWMIND PÅ PLATS I NYA LOKALER - MITT I HELSINGBORG C! - Workpoint
FELLOWMIND & WORKPOINT - LYCKAT LOKALTEAM I SVERIGE! - Workpoint
WORKPOINT PROJEKTLEDER FELLOWMIND PÅ FLERA HÅLL i SVERIGE! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Vi har den stora glädjen att få stötta Länsförsäkringar Bank i lokalrelaterade projekt, då utökning efter utökning görs på gamla Tretornfabriken i Helsingborg.
Workpoint finns med som rådgivare för att utforma business case inför beslut, likväl som framtagning av kravspecifikationer, dialog med Wihlborgs som fastighetsägare, samt utformande av ”kompletta hyresavtal” på yta efter yta.
Som huvudprojektledare tar vi fram styrdokument för budget och tidplan, för att kunden ska känna sig trygg genom hela projektet. Styrning av projektet sker mot uppsatta mål, tillsammans med en tydlig beställare/projektchef och interna specialister inom främst IT och säkerhet.
Att utforma lokaler som uppfyller en mycket hög säkerhetsnivå och dessutom säkerställa full drift av olika tekniska system är en utmaning i sig. Att utöver detta genomföra flytten på ett säkert och tryggt sätt, kräver minutiös logistisk planering.
Konceptet som togs fram avseende färg/form/inredning stod Christel Persson på Casa Arkitektfirma för.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
” Det har verkligen varit en fröjd att jobba med Workpoint och vi kommer verkligen att sakna våra möten med gott samarbete hela vägen.
Workpoint har på ett mycket strukturerat sätt tagit ansvar och hållit ihop projektet, god kommunikation, bra uppföljning med leverantörer, stöd vid behov både kring olika avtal och när leverantörer inte levererat eller missuppfattning uppstått.
Trygghet hela vägen utifrån de säkerhetskrav som fanns och erfarenhet kring flytt generellt sätt, samt på ett effektivt och kostnadsmässigt sätt genomfört projektet.
Även gett stöd utifrån kommunikation och representation i styrgruppen internt.
Workpoint erbjuder mycket god kompetens, tillgänglighet, tydlighet och affärsmässighet. Ständigt fokus på oss som kund.
Självklart skulle vi rekommendera Workpoint till andra!”
Läs gärna mera på:
LÄNSFÖRSÄKRINGAR BANKS FLYTT TILL CAMPUS GICK GALANT! - Workpoint
LÄNSFÖRSÄKRINGAR BANK UTÖKAR - MED STÖD AV WORKPOINT! - Workpoint
WORKPOINT PROJEKTLEDER ETT FLYTTPROJEKT TILL CAMPUS I HELSINGBORG! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
För Baker Tilly har vi utfört lokalprojekt både i Malmö och i Trelleborg.
Workpoints har varit rådgivande inför lokalsök med kravspecifikation osv, men också att stötta kunden i att landa ett ”komplett hyresavtal” och att driva projekten mot den tidplan och budget som Workpoint tog fram.
Uppgifterna som genomförts har varit både ”högt och lågt” – allt från strategiska beslut till montering av olika produkter i smådelar…precis så varierande och roliga som vi vill att våra projekt ska vara!
Fokus i båda projekten har varit att vara kostnads- och tidseffektiva, likväl som stort fokus på miljö och hållbarhet. Återbruket har varit stort, både på det egna kontoret och att dela med sig till andra. Det som köpts in har både varit återbrukad inredning och ny – helt i linje med Baker Tillys policy.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Den hjälp vi fick av Workpoint i samband med flytt och inredning av nya lokaler var ovärderlig. Den professionalism, kunskap och framför allt trygghet det innebar att ha Workpoint i ryggen gjorde att hela projektet flöt på utan problem.
Vi rekommenderar varmt att anlita Workpoint och hoppas få arbeta med dem igen någon gång i framtiden. ”
”Vi flyttade vårt Malmökontor ca 1,5 km, men oavsett avstånd så är det fortfarande samma förfarande. Med Workpoints erfarenhet både vad gäller tekniskt kunnande, planering och kvalitetssäkring kände vi oss trygga hela vägen genom vår flyttprocess.
Redan från början tog Christel och Anna ett helhetsgrepp om flytten. De lotsade oss igenom den på ett smidigt sätt, steg för steg, och kom med många bra tips på vägen som vi annars hade missat. De anpassade flödet efter vår högsäsong, vilket gjorde att vi kunde driva igenom en stor del av förberedelserna på ett strukturerat och effektivt sätt.
Christel och Anna är fantastiska att samarbeta med. De har ett personligt bemötande, samtidigt som de sköter allt oerhört proffsigt. Dialogen med oss, flyttbolag, leverantörer och logistiken i samband med flytten skedde på ett mycket smidigt sätt.
Vi kan varmt rekommendera Workpoint!”
Läs gärna mera på:
Baker Tilly i Trelleborg på plats i Tullkammaren med Workpoints stöd! - Workpoint
BAKER TILLY ÄNTLIGEN PÅ PLATS I EPIC! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Vi på Workpoint anlitades av Lantmännen Fastigheter under byggprojektet av fantastiska kontorshuset Triton i Malmö, för att stödja den interna projektgruppen på Lantmännen med flytt av kontorsverksamheten.
Genom vårt huvudprojektledarskap säkerställde vi projektets alla delar, även om många av aktiviteterna utfördes av resurser och specialister internt. Genom att stödja kunden med styrdokument för tidplan och budget, samt i de olika delprojekten med specialistkunskap, minimerades risken för förseningar, kostnadsökningar och påverkan på kundens ordinarie verksamhet.
Workpoint tog fram en mycket detaljerad plan för inleveranserna och inflyttningarna, då våningsplanen överlämnades och togs i bruk vartefter de blev klara byggnationsmässigt.
Att uppdatera arbetsmiljön samtidigt som verksamheten tog steget in i framtiden, med ett mer flexibelt arbetssätt, kändes helt rätt för Lantmännen – som nu också samlokaliserats med Lantmännen Fastighet och Cerealia.
Efter att Triton fyllts av förväntansfulla medarbetare, anlitades vi även för att vara delaktiga i projektet Frihamnen i Stockholm,
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint är väldigt strukturerade och organiserade i sitt arbete och arbetar efter tydliga checklistor, uppgjord budget och i ständig dialog med sin uppdragsgivare. De har ett väl upparbetat leverantörsnärverk i Malmö-regionen men har inga fasta samarbetspartners. All upphandling sker i konkurrens där beställaren är beslutsfattande.
Det går att göra ett bra arbete utan att brinna för uppgiften, men Workpoint har verkligen hjärtat med i de projekt de hanterar. De tar ett personligt ansvar, bidrar till en god stämning och avslutar inte projektet förrän det sista är klart.
Det går att göra ett bra arbete utan att brinna för uppgiften, men Workpoint har verkligen hjärtat med i de projekt de hanterar. De tar ett personligt ansvar, bidrar till en god stämning och avslutar inte projektet förrän det sista är klart.
Jag kan varmt rekommendera Workpoint för de som behöver professionell projektledning i sina lokalprojekt. Anna och Christel är inte bara kompetenta och erfarna, de tillför också en trygghet och arbetsglädje i de projekt de deltar i.”
Läs gärna mera på:
LANTMÄNNENS GRODD & MEDARBETARE FLYTTADE FRÅN TRE SKÅNE TILL TRITON - MED WORKPOINT! - Workpoint
ÄNNU ETT PROJEKT FÖR WORKPOINT-LANTMÄNNENS FLYTT TILL TRITON I MALMÖ! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Före flytt:
Vi på Workpoint har varit med Columbus under hela processen. Från den initiala strategiska processen, till lokalsök och tecknandet av ett så komplett hyresavtal som möjligt tillsammans med Skanska i AQUA, samt som huvudprojektledare/hyresgästombud/rådgivare genom hela processen till flytt och slutligen avveckling av de lämnade lokalerna på Stortorget.
Som strategisk projektledare älskar vi kunder som förstår vitsen med att ta professionell hjälp från start och genom hela processen. Vårt arbete blir så mycket enklare och mer komplett – och slutresultatet för kunden blir även det så mycket bättre.
Budget och tidplan hålls, medarbetarna kan känna sig trygga genom processen och det finns tydliga roller/ansvarsområden för alla inblandade.
I AQUA har Columbus skapat ett innovativt kontor med olika zoner och utrymmen – både inne & ute på balkongen. Allt för att medarbetarna alltid ska hitta en optimal ergonomisk plats att utföra sitt arbete på, för en kort stund eller för hela dagen. ”Hjärtat” med lunch- och fikaytor, men också informella mötesplatser och en multifunktionalitet i tekniken – gör att Columbus nu kan hålla sina kundevent i de egna lokalerna istället för externt.
Kontoret har också blivit en viktig kulturbärare för medarbetarna och dess besökare – med sina färgval, design-utformning och en professionell lekfullhet.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Vi har været glade for Workpoints store overblik, sans for detalje og opfølgning på leverandører, samt en imponerende implementering/flytning. Det har været en kæmpe fornøjelse af arbejde med jer og jeres team. Er meget imponeret over Workpoint! 😊”
”Tack för ett superjobb – utan dig skulle vi sitta kvar och inte kommit halvvägs ens. Djupt imponerad. Vi uppskattar otroligt mycket att kunna samarbeta med er. ”
”Proffsigt som vanligt! Stort tack för all er hjälp med detta projekt! Ovärderligt!”
Läs gärna mera på:
COLUMBUS MALMÖ TOG STEGET IN I FRAMTIDEN - BÅDE NYTT KONTOR & NYTT ARBETSSÄTT! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
När Story House Egmont efter många år i Västra Hamnen, beslutade sig för att flytta sin Malmöbaserade medieverksamhet in till Malmö City, fanns Workpoint vid deras sida – efter att tidigare drivit ett par projekt i befintliga lokaler.
Egmont ville skapa en arbets- och mötesplats, som främjar kreativitet och social interaktion. Även fokus på hållbarhet, som ett led i företagets långsiktiga, gröna strategi.
Workpoint var stöd till ledningen och projektgruppen – från kravställande till lokalsök och slutligen som ett stöd för att uppnå ett så komplett hyresavtal som möjligt.
Workpoint axlade sedan huvudprojektledarskapet med bland annat upprättande av styrdokument, rådgivning och assistans med olika upphandlingar – och givetvis flytten, samt avvecklingen av lämnade lokaler.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint hade stor kunskap och erfarenhet inom flyttprojekt som kom till stor nytta för Egmont. Det var mycket specialkunskap och kontakt med leverantörer som vi saknade internt. De kunde också bedöma vad som var rimligt och lyfta fram förslag på lösningar som tillämpats i tidigare projekt och som fungerade bra även för oss. Hade också en förmåga att se till Egmont, vad vi står för och de behov som vi har och hitta lämpliga lösningar utifrån detta.
Workpoint var snabba på att återkoppla. Även om de inte jobbade heltid på detta projekt upplevde jag att de alltid var tillgängliga. De hade en bra struktur med checklistor och lämplig dokumentation. De var flexibla och anpassade sitt uppdrag efter våra önskemål, men tydliggjorde vad som låg på dem respektive oss, så att inga punkter tappades bort på vägen.
Workpoint är ett litet företag på två personer och det ligger stora fördelar i detta, de är snabbfotade, engagerade och drivna. Samtidigt så hade de ett nätverk av samarbetspartners som gjorde att de ändå kunde täcka in alla behov som vi hade.
Jag skulle definitivt rekommendera Workpoint till andra företag och personer i mitt nätverk.”
Läs gärna mera på:
STORY HOUSE EGMONT FLYTTAR TILL MALMÖ CITY MED STRATEGISKT STÖD AV WORKPOINT! - Workpoint
INVIGNING HOS VÅR FANTASTISKA KUND EGMONT! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Kul att få flytta en kund en gång, men att göra det två gånger inom några få år är ganska ovanligt – om än roligt att få äran ännu en gång.
Vi har flyttat IMCD från Limhamn till Hyllie och sedan inom Hyllie.
Att flytta kontor från ”A” till ”B” är inga konstigheter för oss som regelbundet sysslar med kontorsflyttar, men att flytta labb kräver minutiös planering inför, under och efter flytten för att minimera produktionsbortfall för verksamheten.
Tillsammans med verksamheten och intern ledning planerades allt i detalj. Detta avsåg både installationerna och flyttarna som genomfördes i etapper, liksom den löpande driftsättningen av utrustningen som flyttats.
Workpoint axlade huvudprojektledarskapet tillsammans med den interna ledningen, för att säkerställa att alla aktiviteter utfördes och i rätt tid.
Vid avvecklingen av befintliga lokaler var det ett stort fokus på miljö och återvinning, för att säkerställa att detta genomfördes enligt gängse regelverk.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint hade alla de nödvändiga kontakterna som behövdes under projektet och som hade varit svårt att hitta själva, samt kunskaper kring till exempel tekniska detaljer och inredning – som var mycket viktiga för vårt projekt.
Workpoints projektledare var som spindeln i nätet och koordinerade arbetet mellan oss och alla parter involverade i bygget, flytten och driftsättningen.
Jag skulle absolut rekommendera Workpoint till andra!”
Läs gärna mera på:
AVANCERAD FLYTTLOGISTIK FÖR IMCD - BÅDE KONTOR & LABB! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Kul att få flytta en kund en gång, men att göra en större intern omflyttning och sedan flytt till ännu en ny adress inom några få år är ganska ovanligt – om än roligt att få äran gång på gång.
Workpoint anlitades som rådgivare vid lokalsök och slutligen framtagning av ett hyresavtal som var ”komplett”, samt agerade sedan huvudprojektledare och hyresgästombud i projekten, för att stödja den interna projektgruppen och sträva mot projektets uppsatta mål.
Styrdokument upprättades – tidplan och budget – och tillsammans med interna specialister på främst IT skapades ett kontor i Eden om matchade företagets kravbild.
Kontoret utformades med en internationell prägel och säkerhetsuppdelat mellan intern- respektive extern yta. Återbruk av inredning och teknik har varit viktiga beståndsdelar i projektets fokus på miljö och hållbarhet – helt i linje med fastigheten Edens ”Symbiotic Building”.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”När vi på Diaverum insåg att vi behövde extern support för vår flytt från Lund till Malmö/Hyllie så kom vi i kontakt med Christel och Anna. Det är vi otroligt glada för!
Christel och Anna har mångårig erfarenhet av att hjälpa företag att flytta.
Jag har varit på många företag tidigare som flyttat och vet att det innefattar mycket logistik, en massa kontakter med olika intressenter och ”change management” i form av att hantera medarbetare i en förändringssituation. Christel och Anna har varit en ovärderlig support till oss i alla aspekter av vår flytt. Faktum är att de visat en professionalitet som slår allt annat jag upplevt. De har tillfört struktur i form av checklistor och uppföljning av dessa, utmärkt projektledning, hantering av alla intressenter såsom leverantörer, fastighetsägare och hantverkare och allt detta har de levererat med en professionell inställning och ett trevligt sätt. Vår flytt blev väldigt lyckad och det är mycket tack vare Christel och Anna.
Utöver ovanstående så är Christel och Anna fantastiska att samarbeta med. Du blir alltid trevligt bemött, de är oerhört service minded och samtidigt har de modet att tydligt säga ifrån om något inte går åt det håll som de anser vara mest effektivt eller om planen inte hålls.
Om jag ska leda en flytt i framtiden så blir min naturliga reaktion att direkt ringa Christel och Anna för att be om support.”
Läs gärna mera på:
DIAVERUM UTMANANDE ”FLERSTEGSFLYTT” TILL EDEN! - Workpoint
DIAVERUM FLYTTAR TILL EDEN I HYLLIE & WORKPOINT ANLITAS IGEN! - Workpoint
DIAVERUM PÅ PLATS I INTERNATIONELLA HYLLIE! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Två gånger har vi fått äran att flytta Unilin. Initialt från Trelleborg till Hyllie, som var den största förändringen, men sedan inom Hyllie.
Workpoint har övergripande hållit samman projektet som huvudprojektledare avseende budget och tidplan, samt genomförandet under byggprocess och slutligen flytt och avveckling av lämnade lokaler.
Som internationellt bolag är det viktigt att ligga nära Copenhagen Airport, men lika viktigt att kontoret signalerar ”skandinavisk trivsel” och funktionalitet för både medarbetare – och besökare.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Det är lätt att underskatta tidsåtgången, komplexiteten och kostnaden för att flytta till och anpassa ett nytt kontor efter verksamheten. Workpoint har kunskap och erfarenhet av de olika stegen i processen och kan uppskatta kostnader, tidsåtgång och se till att inget missas. De har också bra kontakt med olika leverantörer vilket sparar tid och gör att flytten går smidigt.
Workpoint är professionella, tydliga i kommunikationen och dessutom trevliga att samarbeta med. Vår flytt gick smidigt mycket tack vare Workpoint. Vi flyttade över helgen. Stängde klockan 12 på fredagen och var i gång direkt på måndag morgon. Jag kan därför varmt rekommendera Workpoint.”
Läs gärna mera på:
UNILIN FLYTTAT IN I LJUSA LOKALER HOS CASTELLUM! - Workpoint
UNILIN "GOLVADE" WORKPOINT MED SITT FANTASTISKA OMDÖME! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
BMI är ännu en kund som vi flyttat från Malmö city till Hyllie – och sedan inom Hyllie till The Point.
Workpoint hjälpte BMI med den strategiska analysen för att landa en korrekt kravspecifikation, var behjälplig vid utformandet av hyresavtalet – och axlade sedan huvudprojektledarskapet från ”ax till limpa”. Upprättande av styrdokument som tidplan och budget, samt generell styrning och rådgivning i projekten – som avslutades med flytt och avveckling av lämnade lokaler.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Genom samarbetet med Workpoint klarade vi en snäv tidplan. De hade full koll på vilka aktiviteter som behövde göras inför företagsflytten och när i processen. I annat fall hade vi säkert missat saker, med brandkårsutryckningar eller förseningar som följd. Vi kan därför rekommendera dem till andra som samtidigt med att den ordinarie verksamheten rullar, vill få en bra start i nya lokaler.”
”Utan Workpoint och deras kunskap hade det inte varit möjligt att genomföra flyttprojektet. Workpoint arbetar proaktivt och kan på så vis förutse potentiella misstag som skulle kunnat få stora konsekvenser.
Samarbetet med Workpoint var både personligt och professionellt. Och deras gedigna erfarenhet lyste igenom och fick oss som kund att känna oss trygga genom hela projektet.
Jag skulle rekommendera Workpoint alla dagar, och jag skulle inte tänka tanken att välja ett annat företag att ha hand om framtida projekt.”
”Christel och Anna bidrog med skickligt projektledarskap, stort engagemang, bra tillgänglighet och ett trevligt och proffsigt bemötande i alla situationer. Flytten till våra nya, fina lokaler i Hyllie gick jättebra! ”
Läs gärna mera på:
FANTASTISKT 2021 AVSLUTADES MED FLYTT FÖR BMI! - Workpoint
FILMTAJM - KOLLA IN BMI:S NYA KONTOR I EMINENT! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Atkins är också en fantastisk kund som vi haft äran att supporta med lokalexpertis – två gånger i Malmö, samt i Hässleholm och i Helsingborg.
Workpoint har varit med i projekten från ”ax till limpa” – dvs från strategisk analys och framtagning av kravspecifikation, till lokalsök och utformandet av hyresavtalet, till själva genomförandet med både bygg, teknik, säkerhet, inredning, serviceleverans och slutligen flytt och avveckling av lämnade lokaler.
Genom att upprätta tidplan och budget till kunden, finns tydliga styrdokument i projekten – att styra mot tillsammans med internt projektansvariga och specialister.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Workpoint har en fantastisk samordning av alla ingående delar och tydlighet i de frågor som vi som hyresgäst har behövt agera i. De har kunskap om vad som är smart att tänka på innan man flyttar in, från små delar till större viktigare frågor som kontraktsfrågor. De är alltid trevliga i alla kontakter, är engagerade och ger sig in i projekt med stor iver för att få till lokalerna på bästa sätt."
Läs gärna mera på:
ATKINS PÅ PLATS I FANTASTISKA PRISMA! - Workpoint
ATKINS ANLITAR ÅTERIGEN WORKPOINT - NU FÖR FLYTT TILL PRISMA I HELSINGBORG! - Workpoint
SNC-LAVALIN & ATKINS SAMBOS I NYA LOKALER MED WORKPOINTS HJÄLP! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Landskronahem har vi drivit två projekt för, varav det första en tillfällig evakuering för att Region Skåne behövde lokalerna Landskronahem satt i - innan det egna hyresgästanpassade huset på Emaljgatan hann bli klart.
I båda projekten har Workpoint agerat huvudprojektledare och arbetat tight med Landskronahems interna projektledare.
Workpoint upprättade och ansvarade för alla styrdokument, tidplan och budget, och var ett generellt stöd och rådgivande till intern projektledare i alla olika flyttrelaterade frågor.
Slutligen genomförde vi flyttarna och avvecklingarna av lämnade lokaler.
Läs gärna mera på:
LANDSKRONAHEM & FASTIGHETSAVDELNINGEN HAR BLIVIT "SAMBOS"! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint fick i uppdrag att samlokalisera Galenicas alla medarbetare i H-huset, som Wihlborgs skulle bygga. Från olika trapphus, hamnade man nu i stället på två kontorsvåningsplan och behöll labbverksamheten separat.
Workpoint var Galenicas hyresgästombud i dialogen med fastighetsägaren Wihlborgs och byggarna Veidekke, men axlade också huvudprojektledarskapet och ett par delprojektledarroller avseende bland annat Bygg och Säkerhet, samt rådgivande till kunden olika lokalrelaterade frågor.
De nya lokalerna erbjöd en bättre arbetsmiljö avseende luft/ventilation/ljud och ljus, men signalerade också trivsel och gemenskap.
Kontorets färgskala är mycket tilltalande och genomtänkt, ett koncept framtaget av Katarina Rasmussen på Sera Arkitektbyrå. De olika mötesrummens namn, med en bakgrund i de båda ägarnas uppväxtorter, semesterdestinationer och verksamhetsrelaterade platser, resulterade i att varje rum är unikt utformat utifrån rumsnamnet.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Workpoint har en klar plan som de vet fungerar och är väl bevandrade inom alla område kopplat till hyresavtal, fastighet/byggnation, har bra leverantörkontakter och bestämda/kunniga projektledare. Tror inte att det hade gått så smidigt som det gått om det inte vore för Anna och Christel. Dessutom är de väldigt trevliga!
Om man bortser från ovan nämnda tror jag att vi har sparat in mycket pengar på att inte göra en del felval/misstag som vi förmodligen gjort om vi inte hade proffs som samarbetspartners. Sen vill jag också lyfta att jag uppskattade hur de tog sig an vår bransch, läkemedel med speciella krav och labb. De var inte experter på detta sedan innan men med hjälp av sin nyfikenhet och ett års samarbete har de lärt sig mycket av vad som krävs inom läkemedelsbranschen.
Jag skulle absolut rekommendera Workpoint, så fort jag får chansen! Om jag någon gång ska flytta med ett företag igen, finns det bara ett alternativ.”
Läs gärna mera på:
GALENICA SAMLADE I GEMENSAMT KONTOR PÅ MEDEON! - Workpoint
✔ Lokal | Form |
Teknik | ✔ Flytt |
IKEA är ännu en återkommande kund, där vi initialt flyttade ca 850 x medarbetare från Helsingborg till nybyggda Hubbhult i Malmö/Hyllie – och därefter ytterligare några flyttar till Wihlborgs Origo, av IKEA benämnt Malmhult, nära Hyllie Station.
Alla kontoren utformades utifrån ett aktivitetsbaserat arbetssätt – och erbjöd fantastiska arbetsmiljöer av alla de slag – alla med inredning och utsmyckning från IKEAs eget utbud.
Kontoret andas trivsel och värme, likväl som flexibilitet och funktionalitet!
Workpoints uppdrag var att upprätta tidplan för de fysiska flyttarna, samt samverka och koordinera med de interna flyttkoordinatorerna och internt projektansvarig.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Den professionella inställningen och det lösningsorienterade tillvägagångssättet är något som kännetecknar Workpoint. Kundens behov styr och anpassningsförmågan hos Workpoint är fantastisk. Workpoints egna nätverk av underleverantörer är av stor betydelse då kunden kan känna sig trygg med helhetslösningarna."
Läs gärna mera på:
ÄNNU ETT PROJEKT FÖR IKEA – DENNA GÅNG TILL MALMHULT! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Vi på Workpoint fick äran att projektleda Massives flytt till egna fastigheten/kvarteret benämnt Eden. Ett fantastiskt hus som med sitt unika utförande lockade till innovation, samverkan, lärande, lekfullhet och trivsel – och som stöttade företagets fortsatta expansion och utveckling!
Workpoints uppdrag var att som huvudprojektledare upprätta och styra mot en tidplan för allt som inte var byggrelaterat, då bygget drevs som ett sidoprojekt med egen entreprenad (Massive ägde fastigheten själva). Vårt projekt med Massive hade många utmaningar. Från inleveranser som påbörjades innan huset var helt färdigbyggt och överlämnat, till rent säkerhetslogistiska lösningar under flytten och stora volymer av både inredning och teknik. För Massive var fokus på miljö och hållbarhet viktigt, så återbruk av befintlig inredning och även inköp av återbrukad inredning var prioriterat i projektet.
Workpoint höll också i leveranskoordineringen innan flytten, med allt från inredning, teknik, kaffemaskiner och inte minst de sista byggåtgärderna, innan flytten påbörjades.
Stora volymer gods, statyer, konstverk och mycket teknisk specialutrustning skulle också förflyttas – och allt gick tack o lov galant.
Läs gärna mera på:
EN MASSIV(E) & UTMANANDE FLYTT FÖR WORKPOINT! - Workpoint
Se också filmen från fantastiska Eden som SVT spelat in med Massives VD David Polfeldt, genom att klicka på länken.
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Hemfrid i Malmö hade stora utmaningar i sina lokaler där hyresavtalen löpte på ett bra tag ytterligare och man upplevde att man var extremt trångbodda för att kunna få den tillväxt man önskade.
Med hjälp av Workpoint och arkitekt Carolina Thörn från Trupp Arkitekter gjordes en ny disposition av lokalerna, där man bland annat separerade intern från extern yta, viss inredning såldes, viss ny och återbrukad inredning köptes och visst byggnations- och målningsarbete utfördes.
Workpoint tog ett stort ansvar i den kreativa processen med arkitekten, men höll också i den totala styrningen av projektet genom minutiös planering och fysisk närvaro vid hantverkararbeten och omflyttningar.
Med enkla medel, kreativitet och delvis nytt arbetssätt skapades en fantastisk samlingsplats för både kunder & medarbetare. Lokalerna är desamma, men signalerar nu något annat – både funktionalitet och trivsamhet, precis som efterfrågats.
Till Hemfrid i Göteborg var vi stöd i dialogen med fastighetsägaren, avseende deras nya hyresavtal.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Jag är så tacksam att jag fick möjlighet att anlita Workpoint i samband med vår renovering och flytt till nya lokaler. Hjälpen har varit ovärderlig och deras checklistor etc. har hjälpt mig att känna trygghet i att jag inte missar några moment. Det har också varit väldigt skönt att ha ett professionellt bollplank i stort som smått.
Det är enkelt och smidigt att jobba med Workpoint. De är kundfokuserade, lyhörda och enkla att samarbeta med.
Jag skulle absolut rekommendera andra att anlita Workpoint!"
Läs gärna mera på:
HEMFRID MALMÖ FICK NY KOSTYM & GÖTEBORG GODA AVTALSRÅD! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
Teknik | ✔ Flytt |
Med en relativt tight budget hjälpte Workpoint Stabenfeldt med kreativa lösningar, omflyttningar och komplettering av inredning. Det som köptes in var primärt återbrukad inredning – dels för att hålla kostnaderna nere, dels för att ge kunden möjlighet att få kvalitativa och hållbara produkter till fantastiska priser.
Fokus var att förbättra flödet i lokalerna, dämpa ljudnivån, erbjuda en mer genomtänkt disposition och skapa en generellt bättre ordning – allt för att öka trivseln och även stoltheten när man hade besök i lokalerna.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"När det var dags för omflyttning här på Stabenfeldt var det helt naturligt att kontakta Anna och Christel då jag på tidigare arbetsplats kommit i kontakt med dem. Workpoint är lyhörda och noggranna och har en fantastisk förmåga att på enkelt sätt få till stora förändringar. Vi ville framför allt få till en luftigare miljö och minska mängden möbler på kontoret. Samtidigt skulle det vara en trivsam miljö för alla, där allas behov skulle bli tillgodosedda.
Workpoint hjälpte oss att planera och få struktur på vad vi behövde göra, vad vi behövde köpa in och göra oss av med, när och hur detta skulle ske. De var också med och guidade på själva flyttdagen. Deras förslag på leverantörer och flytthjälp var dessutom till stor hjälp för oss. Jag rekommenderar absolut Workpoint till alla som behöver hjälp med flytt, liten som stor!"
Läs gärna mera på:
STABENFELDT - EN KREATIV UTMANING MED ENKLA MEDEL! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
När Grant Thornton skulle flytta in i Aura i Malmö respektive till Oceanhamnen i Helsingborg, anlitades vi på Workpoint för att hålla samman projekten och stödja kunden i olika lokalrelaterade frågor.
Workpoint var ett stöd i hela processen med styrdokument och generell styrning, samt såg till att kvalitetssäkra alla leveranser, likväl som att minimera produktionspåverkan internt under flyttarna, samt avveckla lokalerna som lämnades.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Workpoints erfarenhet av hela flyttprocessen från tidigare projekt har underlättat för mig som köpare, då jag kunnat få stöttning och vägledning i olika beslut/frågeställningar.
Bra planering ledde till bra struktur på projektet, samt snabb återkoppling, vilket var avgörande för vårt projekt som hade en viss tidspress.
Sammantaget är jag mycket nöjd med samarbetet med Workpoint och rekommenderar dem gärna!"
Läs gärna mera på:
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | Flytt |
Workpoint fick förmånen att vara ansvariga projektledare för all inredning och utsmyckning i de gemensamma ytorna inklusive mattor, växter, skyltar inne & ute, lekplatser inne & ute…och en massa annat, när C4 skulle öppna i Kristianstad.
Ett mycket spännande uppdrag i sig med tight tidplan, produkter i tidigare oprövade material skulle tillverkas och leveranstiderna var längre än vad vi skulle önska.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Workpoint är en trygg samarbetspartner med lång erfarenhet som verkligen kan ta alla på rätt sätt och få saker och ting gjorda. Jag vill speciellt lyfta fram hur extremt effektiva de är i sitt arbete och de levererar alltid enligt plan. Om det finns andra företag som står inför ett flyttprojekt vill jag helt klart rekommendera dom att använda sig att Workpoints tjänster."
<strongLäs gärna mera på:
NU ÄR C4 SHOPPINGCENTER I KRISTIANSTAD INVIGT! - Workpoint
UTÖKAT UPPDRAG PÅ C4 I KRISTIANSTAD! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Boozt.com är också en trogen kund till oss på Workpoint och vi är glada för att få ha varit med på deras otroligt expansiva resa lokalmässigt.
Vi flyttade dem initialt från Stortorget i centrala Malmö till Hyllie, men har därefter genomfört interna omflyttningar och utökningar i fastigheten Eminent.
Workpoint har haft äran att vara Boozt.com:s hyresgästombud i dialogen med fastighetsägaren under hyresgästanpassningarna, men har också upprättat projektens tidplaner, agerat huvudprojektledare och även drivit ett par av delprojekten som bland annat säkerhet och inredning.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
”Att välja Workpoint igen till vårt nya flyttprojekt var självklart. Workpoint är lika noggranna i sin planering och utförande av sina uppgifter som jag själv – och det i sig är en enorm trygghetsfaktor. Kvalitét och kundupplevelse är i högsätet hos Workpoint och jag är jättetacksam för att Anna och Christel hade tid till vårt stora flyttprojekt.”
”Det känns tryggt och gott att jobba tillsammans med Workpoint – förutom en enorm mängd av professionalism finns det alltid tid till skratt som är väldigt viktigt i ett projekt med många intressenter – Anna och Christels erfarenhet i dessa typer av flyttprojekt är väldig stor – vilket gör det lätt att hitta andra samarbetspartners genom deras nätverk – med andra ord. Vi vet vad vi får när vi anlitar Workpoint.”
”Jag skulle absolut rekommendera Workpoint. Jag har inget negativt att säga – kanske bara att det är lite synd att det är så sällan man har dessa stora flyttprojekt – så vi ses för lite :)”
Läs gärna mera på:
VI ÄR STOLTA ÖVER ATT ÄN EN GÅNG FÅTT FLYTTA FRAMGÅNGSRIKA BOOZT.COM! - Workpoint
NU HAR WORKPOINT FYLLT EMINENT MED SPÄNNANDE FÖRETAG! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Leica hade en tight tidplan och begränsad budget för sitt flyttprojekt och gjorde då helt rätt i att ta hjälp av Workpoint med de delar man själv inte hann, hade kompetens eller kontakter inom.
Workpoint tog snabbt ett helhetsgrepp, tillsammans med kunden, och fick genom vår checklista/aktivitetsplan snabb kontroll över de specifikationer, ritningar och upphandlingar som var tvungna att genomföras för att klara deadline.
I uppdraget togs bland annat koncept på inredning fram med viss återbrukad inredning och viss upphandlades nytt från kundens leverantör.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Arbetet med projektet genomfördes på ett strukturerat samt kronologiskt bra sätt, med ”know-how” kring vad man bör tänkta på. Det fanns stort engagemang och lojalitet kring våra interna policys och bestämmelser och jag skulle absolut rekommendera Workpoint till andra!"
Läs gärna mera på:
LEICA PLOCKADE "RUSSINEN UR KAKAN" FRÅN WORKPOINTS UTBUD! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint hjälpte Skåneidrotten i Malmö att skapa ett kontor med olika miljöer, som främjar ett nytt och ett mer aktivitetsbaserat arbetssätt – och ett kontor att känna stolthet över!
Genom workshops och enkäter landade vi in i konkreta behov och önskemål, men också att kontoret måste erbjuda ett fåtal fasta arbetsplatser för de medarbetare som behöver detta.
Det stora flertalet var dock positiva till de möjligheter som aktivitetsbaserade arbetsmiljöer erbjuder. Nytt är ofta lite spännande – och genom modet att prova på, skapas nya konstellationer och kreativa samtal!
Med en begränsad budget och ingen möjlighet att dra moms på inköpen, krävdes det verkligen att vi var kreativa i lösningar och samarbetade med generösa leverantörer.
Soeco gjorde ett fantastiskt arbete och bidrog mycket till att budgeten höll.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Workpoint har tillfört inspiration, tips och idéer på lösningar som är anpassade för oss. De är mycket flexibla och anpassar sig efter de möjligheter vi har på Skåneidrotten. Jag vill definitivt rekommendera Workpoint och hela deras nätverk av bra leverantörer till andra."
Läs gärna mera på:
SKÅNEIDROTTEN ARBETAR NU I NY "KOSTYM" & PÅ NYTT SÄTT! - Workpoint
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint fick i uppdrag av Skanska att utföra en behovsinventering hos Osby Kommuns ledning avseende ett nytt kommunhus. Den gedigna inputen resulterade sedan i att befintligt kommunhus byggdes om, samtidigt som personalen tillfälligt evakuerades till gamla ”BRIO-huset”.
Workpoint har varit med på hela resan från förstudien med workshops och djupintervjuer, genom evakueringsflytt, projektledning av hela det stora projektet som hyresgästombud och även med information och förankring.
Resultatet blev ett modernt och välplanerat kommunhus, med optimal arbetsmiljö och säker funktionalitet avseende intern och extern yta bland annat.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Workpoint besitter stor kunskap kring organisation och logistik med mera kring stora flyttar med mycket personal! Som projektledare har de fungerat som spindeln i nätet och på allra bästa sätt hållt ihop projektet och varit mycket lyhörda för kundens behov. De är snabba och har stor säkerhet i leverans av tjänster. De har stort kundfokus och ger ett professionellt och mycket trevligt bemötande, så lätta att samarbeta med!"
Läs gärna mera på:
OSBY KOMMUN ÄR TILLBAKA I KOMMUNHUSET EFTER 2 ÅR! - Workpoint
Osby Kommun samarbetar med Workpoint! - Workpoint
Titta gärna på filmen som spelades in strax före inflyttning, klicka här.
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint har projektlett olika lokalrelaterade projekt för Landskrona Energi – från marknadsåtgärder och utökat lunchrum/kök i huvudkontorsfastigheten, till modullösningar för bland annat nättekniker och IT.
Vi har hållit i tidplan och aktiviteter tillsammans med intern projektgrupp, samt koordinerat leveranser och styrt upp interna flyttar.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Utan Workpoints stöd och engagemang hade projektet inte flutit på så bra som det gjorde. Mycket tack vare deras nätverk inom branschen och deras tidigare erfarenheter. Vi uppskattar närvaron under hela projektets gång och framförallt att de hade full närvaro under ”installationsveckan” och samordnade alla leverantörer. Jag rekommenderar absolut Workpoint!"
Läs gärna mera på:
✔ Lokal | ✔ Form |
✔ Teknik | ✔ Flytt |
Workpoint anlitades av Tieto när man skulle flytta inom Malmö, till nya och större lokaler i tre plan. Tillsammans med intern projektledare axlade vi huvudprojektledarskapet, upprättade styrdokument och säkerställde både inleveranser, installationer, flytt och slutligen avveckling av lämnade lokaler.
Nedan ett axplock av kundens omdöme av vårt arbete:
"Erfarenhet, struktur, planering och information är starka sidor hos Workpoint. De ansvarade för all kontakt med externa leverantörer inom bygg och inredning och har stor erfarenhet och kunskap om vilka ”fällor” man kan gå i och vilka krav man kan ställa. Workpoint är otroligt professionella och noggranna samt otroligt lätta att samarbeta med. Vikten av att informera personalen och Workpoints sätt att få med i princip alla på det positiva tåget."