Det går bra för oss på Workpoint, men vi vill ändå inte anställa… Istället vill vi försöka utöka vårt nätverk av kompetenta samarbetspartners över hela Sverige och även i Danmark (mestadels Köpenhamn-området)! Detta för att ha en flexibilitet att välja ”rätt” samarbetspartner och projektresurser för respektive uppdrag, när vi följer våra kunder ut i landet och över Read more…
Dialysföretaget Diaverum lämnar Castellums Eminent och flyttar till Kungsledens nya fastighet Eden i Hyllie, där man hyr 2185 KVM fördelade på de tre översta våningsplanen. Inflyttning sker under hösten 2021. Ännu en gång anlitas Workpoint som huvudprojektledare och hyresgästombud i projektet, för att stödja den interna projektgruppen och sträva mot projektets uppsatta mål avseende budget och tidplan. Read more…
Ett år har gått – ett år att minnas, Extra mycket medmänsklighet denna jul det bör finnas. Vår digitala mognad och kreativitet har verkligen prövats, Det har från hemmets provisoriska arbetsplats utmanats och övats. Social samvaro och interaktion via länk, Kräver av oss konsulter och kollegor ett helt nytt tänk. Vi saknar er alla – leverantörer, samarbetspartners Read more…
Efter dryga årets projektplanering och byggnation är så äntligen Galenicas alla medarbetare samlade i H-huset, på två våningsplan. Workpoint har varit Galenicas hyresgästombud gentemot fastighetsägaren Wihlborgs och byggarna Veidekke, men också axlat huvudprojektledarskapet och ett par delprojektledarroller avseende bl.a. Bygg och Säkerhet, samt varit rådgivande för kunden i alla olika lokalrelaterade frågor. Genom ett proaktivt projektledarskap har Read more…
Under 2018–2019 var Workpoint anlitade som hyresgästombud och projektledare av nästan alla hyresgäster som skulle flytta in i Castellums nybyggda fastighet Eminent i Hyllie. Läs gärna tidigare nyheter om projekten för Boozt.com, Pergo, Diaverum och BMI. Castellum hade för denna fastighet anlitat Louise Andersson från Malmöhus Projekt som sin projektledare för att säkerställa att byggprocessen med Skanska Read more…
Nordöstra Skånes köpcentrum öppnade för snart ett år sedan. I det projektet hade Workpoint ansvaret för all interiör utsmyckning & lite annat. Eurocommercial och Centrumledningen har dock hållit oss kvar, givetvis till vår stora glädje, för att bl.a. vara länken mellan dem och några av centrats nya hyresgäster – bl.a. Bjurfors, Teknikmagasinet och Waynes Coffee. Lus blomsterbutik Read more…
Först bör man konkretisera varför man är frustrerad över sitt kontor, t.ex: – Sitter ni för trångt eller för stort? – Är era lokaler eller vissa ytor inte ändamålsenligt utformade? – Är ert kontor dåligt disponerat, vilket innebär ineffektiva flöden? – Har ni dålig möteskultur, delvis kanske pga. AV-teknik som sällan fungerar? – Erbjuder ni inte en attraktiv arbetsmiljö till er Read more…
Regelverket kring vår arbetsmiljö är tyvärr ganska otydlig och även öppen för egen tolkning. Vi tänkte ge er några exempel nedan, som kan vara bra att beakta om ni önskar förbättra er arbetsmiljö. Dock är kommunikation det absolut viktigaste för att medarbetarna ska trivas på sin arbetsplats. Genom att skapa ett ”tillåtande och lyhört kommunikationsklimat” kan man som Read more…
Workpoint ska berätta en hemlighet för dig… Den bästa arbetsplatsen och arbetsmiljön finns faktiskt redan på vissa håll eller är möjlig att skapa, men den är unik för varje företag och verksamhet. Vi håller oss uppdaterade kring nya kontorstrender, nya tekniklösningar och nya arbetssätt, men det är inte förrän vi satt oss in i din specifika verksamhet och lärt Read more…
Leica som relativt litet kontor i Malmö med en tight tidplan och begränsad budget för sitt flyttprojekt, gjorde helt rätt i att ta hjälp av Workpoint med de delar man själv inte hann, hade kompetens eller kontakter inom. Det är precis så här vi önskar dialogen och samarbetet med våra kunder, att arbeta som team mot målet att vara Read more…