Genom att satsa på en ordentlig förstudie av krav, behov och önskemål för era nya lokaler, kan ni som avtalstecknare ge vald hyresvärd alla förutsättningar innan ett hyresavtal med bilagor, som t.ex. typrumsbeskrivning, tas fram. Detta innebär att ni som hyresgäst har kollat upp och konkretiserat t.ex. följande: – Typ och antal konferens-, mötes- och samtalsrum som verksamheten behöver – Typ och storlek på kök/pentry Read more…
Först bör man konkretisera varför man är frustrerad över sitt kontor, t.ex: – Sitter ni för trångt eller för stort? – Är era lokaler eller vissa ytor inte ändamålsenligt utformade? – Är ert kontor dåligt disponerat, vilket innebär ineffektiva flöden? – Har ni dålig möteskultur, delvis kanske pga. AV-teknik som sällan fungerar? – Erbjuder ni inte en attraktiv arbetsmiljö till er Read more…
Workpoint har tillsammans med Patrik Karlsson & alla hans medarbetare på Skåneidrotten i Malmö skapat ett kontor med olika miljöer som främjar ett nytt och ett mer aktivitetsbaserat arbetssätt – och ett kontor att känna stolthet över! Skåneidrotten gör ett fantastiskt arbete som stöd till våra skånska idrottsföreningar – vilka härliga eldsjälar som arbetar här! Genom workshops och enkäter landade Read more…
SNC-Lavalins uppköp av Atkins innebar uppstarten av projekt ”Sambo” och resan mot att arbeta i gemensamma lokaler. Nu är alla ca 85 medarbetarna äntligen samlade i en fantastisk lokal hos Castellum på Lilla Nygatan 7 i Malmö. Vi på Workpoint har varit ett stöd under hela processen – både kunskapsmässigt och resursmässigt, allt för att avlasta intern projektledning och Read more…
Vad vore väl Midsommar utan jordgubbar, sill, blommor i håret, små grodorna och en nubbe därtill…och nu är det så äntligen dags! Vi har haft en fantastisk vår med många roliga projekt, möten med spännande och härliga människor – och känner oss både lyckliga & nöjda! Tack alla ni som har förgyllt och fortfarande förgyller vår tillvaro!
Vi fick kontakt med en ”lokalfrustrerad” kund som var trångbodda och hade problem med akustiken, då man blivit tvungna att maximera alla lokalutrymmen. Dessutom satt man i ett hyreskontrakt som hade ganska lång tid kvar. Skulle detta ”lilla aber” verkligen få stoppa företagets fantastiska utveckling och möjligheten att rekrytera fler kompetenta medarbetare?! Nej minsann, tyckte Workpoint – och besökte Read more…
Varför inte promenera på och vid arbetsplatsen? Walk-and-talk-möten har vi skrivit om tidigare, men varför inte promenera på arbetsplatsen. Stimulera både kropp och knopp samtidigt! Kolla in walkplace-trenden här. Hinner du inte ta en promenad på lunchen, eller har de ekonomiska möjligheterna att köpa gåband till alla i personalen – kör arbetsplatsgympa vid ditt bord eller med Read more…
Idag lyssnade vi Skanskas föredrag på temat ”Hur man skapar kontor som får människor att må bra?” Stort tack för intressant information och statistik, samt information om Skanskas drivkraft och styrmedel för att skapa välmående kontor – både byggnaderna och människorna i dem – med hjälp av WELL-certifieringar. Senaste forskningsrönen visar tydligt på hur viktiga medarbetarna är för ett företags Read more…
Nu är Egmont med Workpoints hjälp omflyttade på samma adress som tidigare, efter en uppfräschning och delvis ombyggnation av lokalerna. Det mesta av inredningen är befintlig, men kompletterades även med vissa nya och återbrukade produkter. Några citat från vår kund, som vi är mycket stolta över: ”Workpoint hade stor kunskap och erfarenhet inom flyttprojekt som kom till stor nytta Read more…
Stort tack kära kunder för alla härliga och spännande projekt under 2017 – och tack alla samarbetspartners och leverantörer för er fantastiska insats hos våra kunder! Vi önskar er alla en avkopplande och skön julhelg med nära och kära, så hörs vi igen på det nya året!