Vi vill tacka alla våra kunder, leverantörer och samarbetspartners för fortsatt förtroende & fantastiskt samarbete i projekten under året som gått. Ni får oss ständigt att utmanas och utvecklas, likväl som att glädjas över vår arbetsvardag! Med människor som ni vid vår sida i projekten – är varje dag på jobbet rolig och stimulerande! Precis så borde alla ha lyckan Read more…
Inte många dagar till jul, men vi hoppas ändå att lugnet infinner sig och att ni får tid för reflektion och trevlig samvaro med familj, vänner & kollegor. Under december är det mycket som ska hinnas med och har man dessutom bokslut vid årsskiftet är det extra hektiskt. Samtidigt brukar mellandagarna vara utmärkta tillfällen för utrensning och sortering – kanske Read more…
Genom att satsa på en ordentlig förstudie av krav, behov och önskemål för era nya lokaler, kan ni som avtalstecknare ge vald hyresvärd alla förutsättningar innan ett hyresavtal med bilagor, som t.ex. typrumsbeskrivning, tas fram. Detta innebär att ni som hyresgäst har kollat upp och konkretiserat t.ex. följande: – Typ och antal konferens-, mötes- och samtalsrum som verksamheten behöver – Typ och storlek på kök/pentry Read more…
Alla deltar vi i många möten – vissa riktigt effektiva & bra, men många ineffektiva & mindre bra. Statistiken visar på att flertalet tyvärr är både ineffektiva och inte uppfyller syftet som var tänkt för mötet. Enbart 3% (!) av alla möten upplevs som effektiva av deltagarna och uppfyller uppsatta mål. Skrämmande, eller hur…och kostsamt för våra företag! Hur kan Read more…
”Hur skapar man då ett hjärnsmart kontor? Grundläggande är att försöka organisera den fysiska och sociala miljön så att störningarna minimeras, säger hon. Ofta är det kollegors prat som stör, och det är hjärnan ”programmerad” att reagera på. Datorer, mobiler och annat pockar ännu mer på uppmärksamhet. Hjärnan får en kick när vi ”bara svarar på ett mejl” eller kollar Read more…
Känns ett kontorsprojekt eller företagets flytt lika ”scary” som Halloween? Då finns vi på Workpoint där för att skapa trygghet genom strukturerade planer och tydlig information till dig och dina kollegor. Vi älskar utmaningar och förändringar, baserat på många års erfarenhet av kontorsprojekt för flera hundra olika kunder – i olika branscher. Ta hjälp av lokalproffs, så Read more…
Dagens teknikutveckling går snabbt, mycket snabbt, så det är bara att ”hoppa ombord” och ta ägandeskapet över den ”informationsvåg” som väller över oss. Genom att vara kritiskt granskande och selektiva, ges fantastiska möjligheter att använda informationen som idag samlas in från alla uppkopplade enheter (AI) – hemma, på jobbet, på gymmet eller ute i samhället. På HBGTALKS Read more…
Först bör man konkretisera varför man är frustrerad över sitt kontor, t.ex: – Sitter ni för trångt eller för stort? – Är era lokaler eller vissa ytor inte ändamålsenligt utformade? – Är ert kontor dåligt disponerat, vilket innebär ineffektiva flöden? – Har ni dålig möteskultur, delvis kanske pga. AV-teknik som sällan fungerar? – Erbjuder ni inte en attraktiv arbetsmiljö till er Read more…
Regelverket kring vår arbetsmiljö är tyvärr ganska otydlig och även öppen för egen tolkning. Vi tänkte ge er några exempel nedan, som kan vara bra att beakta om ni önskar förbättra er arbetsmiljö. Dock är kommunikation det absolut viktigaste för att medarbetarna ska trivas på sin arbetsplats. Genom att skapa ett ”tillåtande och lyhört kommunikationsklimat” kan man som Read more…
Leica som relativt litet kontor i Malmö med en tight tidplan och begränsad budget för sitt flyttprojekt, gjorde helt rätt i att ta hjälp av Workpoint med de delar man själv inte hann, hade kompetens eller kontakter inom. Det är precis så här vi önskar dialogen och samarbetet med våra kunder, att arbeta som team mot målet att vara Read more…